استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

اکبرپور: عاشق استقلالم

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyuDs0Kk9GE93pJ3Fi4BVQQINGauGbfbqmbaRI6CqHhBzs678O

حالا شاید اکبرپور دلش بخواهد زمان یک سال به عقب برگردد و آن تصمیم اشتباه را نگیرد. اکبرپور در حالى که هنوز تحت تاثیر بازى جنجالى و بحث برانگیز با پرسپولیس بود در مورد اتفاقات این بازى و مسائل دیگر حرف زد. با ما همراه باشید:




دیدارى که براى شما حکم مرگ و زندگى داشت با چه وضعیتى به پایان رسید؟!
- بله، البته ما نمردیم بلکه ما را به زور کشتند. فکر نمى کنم ۳ امتیاز گرفتن آنقدر ارزش داشته باشد که به هر قیمتى بخواهند آن را به دست بیاورم. در تمام عمر ورزشى ام چنین اتفاقى را ندیدم. پرسپولیسى ها مى گویند گلر ما وقت کشى مى کرد. ما این بازى برایمان حساس بود ولى پرسپولیس مى خواست پنجم شود حالا هفتم جدول مى شود یعنى عظمت پرسپولیس همین بود؟! فکر مى کنید تماشاگران پرسپولیس به این امر راضى بودند. البته دوستان داور ما هم کم زحمت نکشیدند.


چه ربطى به داور دارد؟!

- ربطى ندارد؟! داور با آبروى ما بازى کرد بهتر است بپرسید چه کار نکردند.
خب چه کار نکردند؟! - اخراج مهدى محمدى درست بود. داور ۳ پنالتى ما را نگرفت، تمام سوت هایش را براى پرسپولیس زد و همه دیدند که ما زورمان به پرسپولیس رسید و با اینکه ۱۰ نفره بودیم خیلى خوب بازى کردیم اما در زمین جوانمردانه بازى نکردند و داور هم به نفعشان گرفت.
شما که تیم کهکشانى بودید چرا گذاشتید کار به اینجاها برسد که محتاج این ۳ امتیاز براى سقوط نکردن باشید، این همه هفته براى جبران وقت داشتید؟
- تیمى که لیدر نداشته باشد همین بلا سرش مى آید. ما لیدر نداشتیم که تیم مان را جمع و جور کند وگرنه تیم بدى نداشتیم.
یعنى به نظر تو لیدر نداشتن این قدر در یک تیم اثر مى گذارد؟!
- منظورم آن لیدرى که شما فکر مى کنید نیست. منظورم هدایت کننده تیم است، یک مرد سرد و گرم چشیده در فوتبال که باتجربه باشد.
اما استیل آذین پروین را آورد، شخصى که سال ها به خوبى پرسپولیس را جمع و جور کرد یعنى نتوانست از پس تیم شما بربیاید؟ - به هرحال تیمى که شرایطش بد مى شود و در بحران قرار مى گیرد بزرگترین فرد هم بیاید سخت است که آن را از بحران دربیاورد البته باز هم باید بگویم به کمیته داوران امسال تبریک مى گویم. داوران امسال گل کاشتند و به بهترین نحو داورى کردند! هر چند که هر چیزى بگوییم باید در کمیته انضباطى جواب دهیم. به نظرم این بازى اگر ۵ دقیقه دیگر طول مى کشید مثل بازى پاس و راه آهن مى شد.
بعد از اینکه پرسپولیس گل دوم را زد به طرف دایى رفتى و صحبت هایى با او انجام دادى چه مى گفتى؟ - یک صحبت خصوصى با ایشان داشتم. در مورد خودش با او صحبت کردم.
چه صحبتى؟ - به ایشان گفتم برایم اسطوره بودى اما این اسطوره شکست. به نظرم در روز بازى فقط پرسپولیس سرشکسته از بازى بیرون رفت. به دایى هم گفتم این رسم پهلوانى و لوطى گرى نبود، به چه قیمتى بردید؟ پرسپولیس با این کار خودش را خراب کرد. یعنى کار این تیم به جایى رسیده که اینطورى مى برد. بعد از بازى هم گفتم اینها که دلشان اینقدر کوچک است همینطور مى شود که استقلال رفت و برگشت آن تیم را مى برد.
دایى هم پاسخ این حرف هایت را داده. - ایشان چه گفته؟
گفته شما که در جدول شانزدهم هستید براى چه به این روز افتاده اید؟ - تشکر مى کنم از ایشان درست مى گویند ما اگر وجدان داشتیم اینجا نبودیم. تیم با آن همه مهره که نباید به چنین روزى بیفتد. من هنوز رسم بزرگى را بلدم پس نمى خواهم رودرروى دایى صحبت کنم و جواب ایشان را بدهم و تمام پاسخ هایم را به پرسپولیس مى دهم. این دنیا دار مکافات است و همین جا باید تسویه حساب کنیم. پرسپولیسى ها اشک رفقاى خود را درآوردند. سوشا بچه بود مى توانست از این میدان خیلى چیزها یاد بگیرد. رسم مردانگى و پهلوانى را اما پرسپولیسى ها چه چیزى به او یاد دادند به او یاد دادند که به هر قیمتى که شده در زمین پیروز بشود. واقعا از ته دل براى این تیم متاسفم و به شما قول مى دهم که این تیم در سه جام هیچى نمى شود.
این شکست باعث شد تا هدایتى تیم را منحل کند به نظر مى رسد او این کار را انجام داده تا به این بهانه پول شما را ندهد؟ - به نظر شما حق ندارد؟! به نظر من که حق دارد هر تصمیمى بگیرد براى این تیم زحمت کشیده است. اگر من اکبرپور به خاطر باخت ها ۵ شب نخوابم هدایتى ۱۰ شب خوابش نمى برد. هر کارى مى کند حق دارد.
بعد از زدن گل عکس مرحوم جورابلو را نشان دادى به نظر مى رسید این کار تو چراغ سبزى براى استقلال بود؟ - عزت را خدا مى دهد نه کس دیگرى. مرحوم جورابلو همیشه به من مى گفت چرا به پرسپولیس گل نمى زنى به دلم افتاده بود که گل مى زنم به همین خاطر عکس جورابلو را روى پیراهنم گذاشتم تا به این وسیله دل خانواده جورابلو را شاد کنم.
حالا که این اتفاقات افتاده و استیل آ ذین به لیگ یک سقوط کرده پشیمان نیستى که از استقلال جدا شدى؟ - من الان هیچ صحبتى از پشیمانى نمى کنم. خدا را شکر سالمم و لقمه حلال سر سفره خانواده ام مى آورم. من هنوز بازیکن استیل آذین هستم اما واقعا عاشق استقلالم و آرزو مى کنم که دوباره با شماره ۱۰ استقلال در استادیوم آزادى بازى کنم.
با این اوصاف نتیجه مى گیریم فصل آینده پیراهن استقلال را مى پوشى. - من دوست دارم اما از کجا معلوم استقلالى ها من را دوست داشته باشند، هنوز به من پیشنهادى نداده اند.
در اواسط فصل که بحث بازگشت به استقلال جدى شده بود؟
- الان صحبتى نشده با آقاى نظرى و فتح الله زاده دوست هستم و هر دو، سه روز یک بار با نظرى صحبت مى کنم اما معلوم نیست که آنها مایل به بازگشت من باشند.
تکلیف استیل آذین چه مى شود؟ - خبرى ندارم، اما زود است که درباره تکلیف استیل آذین و بحث جدا شدن من از این تیم صحبت کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد