استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال با مس طلا شد

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در این هفته تیم پرسپولیس با پیروزی بر مقاومت سپاسی شیراز اولین شکست را بر این تیم تحمیل کرد. استقلال اهواز با پیروزی بر پیکان این تیم را از صدر جدول پایین کشید و داربی اصفهان برای اولین بار در طول تاریخ لیگ برتر به تساوی بدون گل انجامید.

نتایج  و اسامی گلزنان دیدارهای هفته دهم به شرح ذیل است.
پاس همدان صفر – راه اهن تهران یک

 گل: مجید نورمحمدی(90)
سپاهان اصفهان صفر- ذوب اهن اصفهان صفر

تراکتورسازی تبریز یک - سایپا کرج  2

گل ها: امین منوچهری(57) ابراهیم صادقی(82) برای سایپا و محمد ابراهیمی(42)برای تراکتورسازی
ابومسلم مشهد یک - فولاد خوزستان یک
گل ها: محمدحسن رجب زاده(18) برای ابومسلم و سعید رمضانی(45) برای فولاد
صبای قم  4 - شاهین پارس جنوبی صفر
 گل ها: فریدون فضلی(6 و 90) عباس محمدرضایی(23) داود حقی(31-پنالتی)
پرسپولیس تهران 4 - مقاومت سپاسی شیراز 2
گل ها: کریم باقری(12) هادی نوروزی(54) میثم بائو(80) هوار محمد(85) برای پرسپولیس و بهنام افشه(88) مهدی نظری(90) برای مقاومت
استیل اذین تهران 2 - ملوان انزلی 2
گل ها: مهدی محمدی(70) علی کریمی(80)برای استیل آدین و پژمان نوری(20) بابک پورغلامی(31) برای ملوان
مس کرمان یک - استقلال تهران 2
گل ها: مارسیو جیوانینی(28) برای مس و فابیو جانواریو(11) آرش برهانی(68) برای استقلال
 استقلال اهواز 3- پیکان قزوین یک
 گل ها: میلاد میداودی(6 و 67) محمد فعال(43) برای استقلال اهواز وجهانگیر عسگری(57)

حاشیه بازی مس کرمان و استقلال تهران

کرمان - خبرگزاری مهر: دیدار مس کرمان و استقلال تهران در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور که با نتیجه 2 بر 1 به نفع استقلال به پایان رسید با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان ورزشگاه 15 هزار نفری امام علی(ع) کرمان از ساعتهای قبل از بازی مملو از تماشاگر شد و نکته قابل توجه در خصوص هوادارن استقلال تعداد زیاد این هوادارن در مقایسه با هوادارن پرسپولیس در کرمان بود.

- هوادارن مس کرمان که بیش از 14 هزار نفر تخمین زده می شدند از ابتدای بازی خواستار ارائه یک دیدار هجومی از سوی مس کرمان بودند که  این درخواست با گل دقیقه 10 فابیو جانواریو بازیکن استقلال مواجه شد.

- بر خلاف بازی هوشمندانه بازیکنان استقلال تهران، برخی بازیکنان اسمی مس کرمان آنقدر بی تحرک بودند که نام آنها توسط مفسر بازی در طول 90 دقیقه تنها چند بار برده شد و نکته قابل تامل خطاب قرار دادن جوانینی بازیکن برزیلی مس کرمان با عنوان "دیودانی" توسط مفسر این دیدار بود.

- اولین کرنر مس کرمان در دقیقه 26 بازی با سانتر ادینهو مهاجم برزیلی به اولین گل بازی توسط جوانینی مدافع برزیلی برای مس کرمان تبدیل شد.

- تعلل مدافعان مس و شوت های از راه دور بازیکنان استقلال موجب شد عباس محمدی بارها و بارها به شدت به مدافعان مس کرمان اعتراض کند.

- در بین دونیمه از فرماندهان نیروی انتظامی کرمان به مناسبت هفته نیروی انتظامی تقدیر شد.

- گل دقیقه 46 جانواریو ستاره استقلال به دلیل خطا روی دروازه بان مس کرمان مردود اعلام شد.

- ادینهو که در این بازی از بازیکنان بیکار مس کرمان محسوب می شد در غیاب مدافعان استقلال و سانتر بازیکنان مس، توپ را از محوطه جریمه استقلال با ضربه برعکس به نیمه زمین فرستاد.

- در دقیقه 62 برهانی بازیکن کرمانی استقلال تهران از روی تعلل مطلق مدافعان مس کرمان، گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

- دقیقه 83 جوانینی مدافع برزیلی مس کرمان به دلیل خطا روی بازیکن استقلال از زمین مسابقه اخراج شد.

- سیاوش اکبرپور با ورود به زمین مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی در ثانیه های ابتدایی و در اولین حرکت کارت زرد دریافت کرد.

- هوادارن مس کرمان که به شدت از نتیجه کسب شده ناراضی بودند از دقیقه 80 بازی شروع به ترک ورزشگاه کردند.

- بازیکنان مس کرمان پس از به ثمر رسیدن گل دوم استقلال حتی توان ترتیب دادن یک فرصت گلزنی را نداشتند و بازی تا پایان متعادل دنبال شد.

- برخی هوادارن مس کرمان که از نتایج نامناسب مس در فصل جاری ناراضی بودند تنها تفاومت مس کرمان با مس فصل گذشته را بی تعصبی بازیکنان مس کرمان نسبت به تیم می دانستند و با اشاره به صرف هزینه هنگفت در مس کرمان خواستار تغییر وضع موجود شدند

روز پیروزی استقلالی‌ها

پایان بخش مسابقات هفته دهم لیگ برای آبی‌پوشان پایتخت و اهواز خوشایند بود

به گزارش همشهری آنلاین، استقلال تهران با غلبه بر مس کرمان به صدر نشست و استقلال اهواز توانست پیکان با شکست بدرقه کند.

در کرمان طی یک بازی سرعتی و سخت، استقلال تهران توانست از سد مس کرمان بگذرد و ضمن رسیدن به صدر جدول نخستین باخت کرمانی‌ها در زمینشان را رقم بزند.

برای استقلال تهران جان واریو طی یک شوت سنگین و زیبا نخستین گل را به ثمر رساند اما کرمانی‌ها که یکباره شور و سرعت بودند توسط جیوانی، بازیکن برزیلی خود به گل تساوی دست‌یافتند. اگر چه استقلال در این نیمه به ویژه در دقایق پایانی‌ آن به سه موقعیت خوب دست یافت اما نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم نیز با همان سرعت و سرسختی دو تیم آغاز شد اما پیروز این نیمه استقلال بود که  این گل توسط برهانی در دقیقه 63به ثمر رسید. در ادامه بازی دو تیم پابه پای هم دویدند اما به نتیجه‌ای دیگر رقم نخورد. در ثانیه‌ پایانی بازی کرمانی‌ها به یک موقعیت دست‌ یافتند که قدر آن را نداستند تا سرانجام استقلال تهران پیروز این میدان باشد.

در اهواز نیز استقلالی‌ها کاری کارستان کردند. در این شهر استقلال اهواز بحران‌‍زده توانست در یک بازی خوب و غیر منتظره مدعی صدر نشینی جدول را با شکست بدرقه کند. در این بازی استقلال اهواز توانست با سه گل پیکان را شکست دهد. اگر چه پیکان در نیمه دوم یکی از دو گل خورده در نیمه نخست را جواب داد اما نتوانست از باخت فرار کند و بدین ترتیب استقلال اهواز خود را از بحران خارج کرد و استقلال تهران با آرامش و به تنهایی در صدر جدول خانه گزید.

با شکست دادن مس در کرمان و باخت پیکان به استقلال اهواز

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران،استقلال عصر امروز(چهارشنبه) در شهر کرمان به مصاف مس رفت و در نهایت توانست با نتیجه 2 بر یک میزبان خود را شکست دهد.مس در حالی این مسابقه را واگذار کرد که حدود 18 ماه بود  در کرمان شکست نخورده بود.فابیو جان واریو اولین گل بازی را به ثمر رساند ولی جیوانی مدافع برزیلی مس بازی را به تساوی کشاند.البته این پایان کار نبود و آرش برهانی روی اشتباه مدافع حریف گل برتری استقلال را به ثمر رساند.در یک دیدار حساس دیگر استقلال اهواز میهمان خود پیکان را با نتیجه سه بر یک شکست داد تا شاگردان حمید درخشان صدرنشینی را از دست بدهند.میلاد میداودی (دو گل) و محمد فعال گل های میزبان را به ثمر رساندند و گل پیکان توسط جهانگیر عسکری به ثمر رسید.استقلال با این برد 22 امتیازی شد تا در صدر جدول قرار بگیرد و تیم های مس و ذوب آهن هم به ترتیب با 20 و 19 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

5 استقلالی به کرمان نرفتند

به گزارش سرویس ورزشی برنا ، فرهاد مجیدی ، امیر حسین صادقی ، مهدی امیر آبادی ، سید مهدی سیدصالحی و محسن یوسفی 5 بازیکن استقلال هستند که همراه این تیم راهی کویر نشدند.غیبت این 5 بازیکن در بازی امروز استقلال تهران در شرایطی است که این تیم در سالیان گذشته همیشه در کرمان از نظر نتیجه گیری مشکل داشته و مسلنما غیبت آنها نیز بر مشکلات استقلال اضافه می کند.

نبرد استقلالی‌ها در کویر

رویارویی پرویز مظلومی با استقلال از این بابت حساسیت دارد که سرمربی مس در ابتدای فصل و قبل از سفر به کرمان یکی از گزینه‌های سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت بود.

 همه چیز برای پیوستن مظلومی به استقلال مهیا بود اما آشتیانی صمد مرفاوی را به او ترجیح داد.درست به همین دلیل سرمربی مس کرمان برای شکست استقلال انگیزه‌های بالایی دارد. اما در سوی مقابل سرمربی استقلال نیز برای کسب 3 امتیاز خارج از خانه انگیزه‌های زیادی دارد. مرفاوی تیمش را در اختلاف یک امتیازی با پیکان صدرنشین می‌بیند و در صورتی که تیم حمید درخشان در اهواز دچار لغزش شود این آبی‌پوشان پایتخت هستند که صدر جدول رقابت‌های لیگ را از آن خود خواهند کرد. اگر چه تساوی خارج از خانه برای استقلالی‌ها نتیجه نامناسبی محسوب نمی‌شود اما مرفاوی دوست ندارد بعد از تساوی پرحرف و حدیث شهرآورد باز هم متوقف شود.

نبرد استقلالی‌ها در کویر

بازی استقلال مقابل مس کرمان حاوی نکته جالبی است. این دیدار در واقع تقابل غلامحسین مظلومی و پرویز مظلومی هم محسوب می‌شود. غلامحسین مظلومی به عنوان مدیر (سرپرست) تیم  استقلال همراه آبی‌پوشان به کرمان می‌رود تا برابر تیم برادرش صف‌آرایی کند. نکته جالب توجه اینکه مظلومی‌ها ارتباط چندان صمیمانه‌ای با یکدیگر ندارند اگر چه در گفت‌وگوهای رسانه‌ای سعی می‌کنند این اختلافات را فاش نکنند و محافظه‌کارانه درباره یکدیگر صحبت می‌کنند.اما پرویز مظلومی همواره مقابل استقلال انگیزه خاصی داشته و حالا رویارویی مجدد با این تیم و به دست‌آوردن جایگاه مطلوب در جدول و البته تحمیل کردن اولین شکست فصل به استقلال انگیزه‌های این مربی را بیشتر هم کرده است.  استقلال هم برای ادامه روند صعودی و ماندن در جمع مدعیان چاره‌ای جز پیروزی ندارد.

 مظلومی: با گل به استقبال برادرم می‌روم

سرمربی تیم مس کرمان در واکنش به موضوع حساسیت‌های بازی تیمش مقابل استقلال تاکید کرد که رویارویی با این تیم هرگز برایش حساسیتی ایجاد نمی‌کند. مظلومی گفت: «دیدار با استقلال برای من هیچ‌گونه حساسیتی ندارد و این بازی مثل سایر بازی‌هاست.» وی در مورد دیدار امروز با استقلال اظهار داشت: «این مسابقه برعکس آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود برایم هیچ‌گونه حساسیتی ندارد. البته تمام تلاش‌مان را برای کسب 3 امتیاز این مسابقه انجام خواهیم داد.

ضمن این که برای کادر فنی، مدیریتی و بازیکنان استقلال احترام زیادی قائل هستم.»  وی ادامه داد: «امیدوارم تماشاگران یک بازی جوانمردانه و زیبا را شاهد باشند. هر دو تیم هم به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند و درست به همین دلیل است که بازی ما جذابیت زیادی به خود می‌گیرد. هر دو تیم به پیروزی نیازمندند و همین مسئله به زیبایی‌های این دیدار کمک خواهد کرد.» 

سرمربی مس در مورد این که مدیران استقلال عنوان کرده‌اند اولین شکست خانگی را به این تیم تحمیل خواهند کرد، گفت: «در میدان است که حرف‌ها ثابت می‌شود و خارج از میدان کسی نمی‌تواند در مورد پیروزی یا شکست اظهار نظر کند. تیم خود را برای دیداری سنگین برابر استقلال آماده کرده‌ام. این مسابقه فشار زیادی به هر دو تیم وارد خواهد کرد. ما هم سعی کرده‌ایم نقاط ضعف خود را پوشش بدهیم.»  مظلومی در مورد رویارویی با غلامحسین برادر بزرگترش در استقلال خاطرنشان کرد: «من با برادرم روبه‌رو نیستم.

او مسئولیت دیگری در استقلال دارد و توانسته خوب کار کند. او این تیم را به خوبی جمع کرده است. امروز هم با گل از برادرم استقبال خواهم کرد.»  مظلومی در پاسخ به این سئوال که آیا قصد ندارید توانایی‌های خود را به رخ مدیران باشگاه استقلال بکشید، تاکید کرد: «نیازی به اثبات خود ندارم. پیش از این در فوتبال خودم را اثبات کرده‌ام و قبلا هم گفته‌ام برای سرمربیگری در این تیم باید چیزهای دیگری داشت.»

غلامحسین مظلومی: مس را در خانه‌اش شکست می‌دهیم

مدیر تیم فوتبال استقلال گفت: «دیدار استقلال با مس تقابل پرویز مظلومی با صمد مرفاوی است نه من با برادرم.»  غلامحسین مظلومی پیرامون آخرین شرایط تیم استقلال در آستانه بازی برابر مس کرمان، اظهار داشت: «به هر حال پس از بازی شهرآورد که ما از نتیجه آن راضی نبودیم، بازیکنان تلاش کردند تا شرایط روحی و جسمی‌شان را بهتر کنند.

ما معتقد بودیم استقلال باید پرسپولیس را شکست می‌داد چراکه موقعیت‌های زیادی به خصوص در نیمه‌دوم داشتیم که تبدیل به گل نشد.» وی افزود: «در روزهای اخیر تمرینات منظمی داشتیم و سعی کردیم با شناختی که از تیم مس داشتیم، تمرینات‌مان را برنامه‌ریزی کنیم. بازی‌ مس مقابل پیکان در جلسات فنی به دقت آنالیز شد و طبق اولویت‌بندی در وهله اول روی نقاط ضعف تیم‌مان در بازی با پرسپولیس و سپس براساس تاکتیک‌های تیم مس، کار کردیم. استقلال در شهرآورد چندین مهره کلیدی‌اش را در اختیار نداشت که حضور آنها در بازی امروز می‌تواند قدرت بیشتری به تیم ما ببخشد.

بچه‌ها سعی می‌کنند در هر مسابقه با اقتدار ظاهر شوند و اصلا در ذات ما نیست که بخواهیم کم‌فروشی کنیم تا مردم از استقلال روی‌گردان شوند.» مدیر تیم استقلال در ارزیابی‌اش از بازی با مس، تصریح کرد: «بازی بسیار سختی خواهد بود چرا که مس تاکنون در زمین خود از هیچ تیمی‌ شکست نخورده است. استقلال می‌خواهد در این بازی، طلسم را بشکند و پیروز شود. به هر حال مربیان هر دو تیم از پیروزی تیم خودشان  صحبت می‌کنند اما معتقدم داشته‌های تیم‌هاست که در زمین مقابل هم قرار می‌گیرند.» 

وی درباره تقابل با برادرش، پرویز مظلومی گفت: «این دیدار، تقابل پرویز با صمد مرفاوی، سرمربی استقلال است نه من. هیچ وظیفه فنی‌ای در کادر مربیان استقلال ندارم البته هر زمان که سرمربی خواسته و بخواهد به او کمک فکری می‌کنم. پرویز برادر عزیز من است که این مسئله ارتباطی به فوتبال دو تیم مقابل هم ندارد. هر کسی کار خودش را انجام داده و در قبال تیمش مسئول است.»

 سیدصالحی و امیر‌آبادی به کرمان نمی‌روند

استقلال درحالی دیروز برای بازی با تیم مس کرمان به این شهر سفر کرد که مهدی سیدصالحی و مهدی امیرآبادی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این بازی حضور داشته باشند.  آبی‌پوشان دیروز ساعت 15 در زمین شرکت واحد آخرین تمرین خود قبل از رویارویی با مس کرمان را برگزار کردند.  دیدار تیم‌های مس کرمان و استقلال، امروز در ورزشگاه باهنر از ساعت 05/ 17 آغاز می‌شود.

نارضایتی محمدی از تصمیمات مرفاوی

دروازه‌بان ذخیره استقلال این روزها دل خوشی از صمد مرفاوی ندارد. محمد محمدی معتقد است سرمربی استقلال باید حداقل در چند بازی به او فرصت خودنمایی می‌داد. اگرچه آمادگی طالب‌لو کار را بر دروازه‌بان معترض استقلال سخت کرده است اما شایعاتی مبنی بر جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان به گوش می‌رسد. البته برخی مسئولان باشگاه استقلال درباره این شایعه خیلی زود واکنش نشان داده و تاکید کرده‌اند: «این اخبار صحت ندارد. محمد محمدی تا به حال اعتراضی نداشته و باشگاه هم به فکر از دست دادن این دروازه‌بان نیست.»

ترکیب استقلال مقابل مس کرمان

صمد مرفاوی قصد دارد با کمترین تغییر، تیمش را مقابل مس کرمان ارنج کند. سرمربی استقلال البته در خط حمله به احتمال فراوان سیاوش اکبرپور را روی نیمکت خواهد نشاند و در خط حمله از زوج برهانی و عنایتی استفاده می‌کند. در دیگر پست‌ها نیز تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد استقلال با سیستم 2-4-4 به مصاف مس کرمان می‌رود. وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، بیژن کوشکی، هاشم بیک‌‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، حسین کاظمی، جان‌واریو، فرهاد مجیدی، رضا عنایتی و آرش برهانی به احتمال فراوان بازیکنان ثابت دیدار برابر مس خواهند بود. قضاوت این دیدار برعهده  خداداد افشاریان است.

بازگشت واعظی آشتیانی به تهران


به گزارش سرویس ورزشی برنا،امیر رضا واعظ آشتیانی به منظوره مذاکره با شرکتی که البسه باشگاه استقلال تهران را تامین می کند،راهی امارات شد و با پایان یافتن کارهایش در امارات شب گذشته به تهران بازگشت.وی امروز راهی کرمان می شود تا از نزدیک شاهد برگزاری دیدار استقلال و مس باشد.آشتیانی علاوه بر مدیرعاملی در باشگاه استقلال تهران ، قائم مقام سازمان تربیت بدنی نیز می باشد.

راه شکست دادن استقلال را به خوبی می‌دانم

پرویز مظلومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سابقه نشان داده که من فقط یک بار به استقلال باخته‌ام و با احترامی که برای این تیم قائل هستم اما می‌خواهم بهترین و آماده‌ترین تیم لیگ برتر نهم را شکست دهم.

وی افزود: مس کرمان در این هفته چند بازیکن مصدوم دارد که به نظر می‌رسد به بازی استقلال نمی‌رسند.

مظلومی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از بازی پیکان مسئولان تیم مس مطالبات بازیکنان را پرداخت کردند تا این تیم بدون هیچ مشکلی به لیگ ادامه دهد.

عنایتی – اکبرپور؛ زوج ناموفق!


محرومیت آرش برهانی و پس از‌ آن مصدومیت سیدمهدی سیدصالحی ظاهراً یک توفیق اجباری بود تا مهاجمان استقلال که رفاقت دیرینه‌ای با هم دارنددر دربی کنار یکدیگر قرار بگیرند. هیچ کس تصور نمی‌کرد با توجه به نمایش عنایتی در بازی با ابومسلم او دوباره در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما مصدومیت سیدصالحی حضور او در این ترکیب را قطعیت بخشید تا رضا دوباره به ترکیب اصلی برگردد

محرومیت آرش برهانی و پس از‌ آن مصدومیت سیدمهدی سیدصالحی ظاهراً یک توفیق اجباری بود تا مهاجمان استقلال که رفاقت دیرینه‌ای با هم دارند، در دربی کنار یکدیگر قرار بگیرند. هیچ کس تصور نمی‌کرد با توجه به نمایش عنایتی در بازی با ابومسلم او دوباره در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما مصدومیت سیدصالحی حضور او در این ترکیب را قطعیت بخشید تا رضا دوباره به ترکیب اصلی برگردد. از طرفی اکبرپور هم که پیش از بازی حضورش در خط حمله تحت هر شرایطی – چه سیدصالحی می‌رسید، چه نمی‌رسید – قطعی بود. این عوامل البته دست به دست هم داد تا دوباره زوج معروف و البته محبوب استقلال در دربی دست در دست هم وارد میدان شوند. خیلی‌ها گمان می‌کردند آن زوج رویایی 4 فصل پیش دوباره روی پرده لیگ به نمایش درخواهد آمد اما دربی فرصتی بود تا دوباره ناکارآمدی این زوج بر هواداران آبی عیان شود. پیش از بازی البته گمان می‌شد عنایتی و اکبرپور برای اثبات خود دست به آتشبازی خواهند زد تا بار دیگر افکار مرفاوی را دچار تردید در استفاده از زوج سیدصالحی – برهانی کند اما این دو هیچ گاه موفق نبودند و اگرچه عنایتی تا پایان بازی سعی می‌کرد کوششی چشمگیر از خود به نمایش بگذارد اما اکبرپور یک مهاجم افول کرده و بی‌تأثیر بود و به غیر از یک صحنه دیگر تأثیر خاصی در میدان نداشت. نمایش اکبرپور – عنایتی در دربی 67 باعث شد میزان تأثیرگذاری این دو کاملاً مشخص شود. عنایتی و اکبرپور نتوانستند بار دیگر از فرصت نو ظهور بهره بگیرند و باید به مرفاوی حق داد در بازی‌های آینده از زوج تازه‌ای استفاده کند و این دو را حتی‌المقدور کنار هم قرار ندهد.
ظهر جمعه بار دیگر روزی را در ذهن تداعی کردیم که سیدصالحی پس از هفته‌ها نیمکت‌نشینی با همه وجود آمد و تأثیرگذاری خود را در خط حمله تیمش نشان داد. بازی با استیل‌آذین اولین بازی رسمی سیدصالحی بود که از ابتدا به میدان آمد. او آمد اما از این فرصت بیشترین بهره را گرفت و صمد را مجاب کرد در بازی مقابل ابومسلم هم او را در ترکیب اصلی قراردهد. پس باید به مرفاوی حق داد که این روزها نگران مصدومیت سیدصالحی و رسیدن یا نرسیدن این بازیکن در بازی بعد باشد.
تفکرات مرفاوی دوباره مخدوش شده است! چرا که او اصلاً از عملکرد عنایتی – اکبرپور راضی نیست هرچند که سعی می‌کند خود را راضی نشان بدهد و سپاسگزار
شاگردانش باشد!