استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

طالب‌لو: در شأن من نیست که در باشگاه داد بزنم

 

http://www.varzesh3.com/admin/asp/Picture/00023791.jpg


وحید طالب لو در گفتگویی در خصوص کارشکنی باشگاه النصر مبنی بر اینکه در دیدار با استقلال نباید تماشاگر حضور داشته باشد اظهار داشت: آنها نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند. AFC مجوز داده که این مسابقه با حضور تماشاگر برگزار شود. استقلال هم به حضور هوادارانش نیاز دارد. آنها سرمایه‌های فوتبال هستند. تماشاگران باعث ماندگاری تیم‌های بزرگ می‌شوند و امیدوارم فردا با حضورشان با ما انژری مثبت بدهند تا به نتیجه دلخواه‌مان که صعود به مرحله بعدی است برسیم. امیدوارم هواداران تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند و کاری به مسائل حاشیه‌ای نداشته باشند.

طالب لو درباره شایعه داد و بیدادش در باشگاه استقلال گفت: قابل توجه دوستانی که این مطلب را نوشتند باید بگویم که روزهای پنج شنبه باشگاه استقلال تعطیل است و من یکشنبه چند روز بعد از انتشار این مطلب به باشگاه رفتم که درباره مسائل مالی با مسئولان صحبت کنم. در باشگاه با آقای امیری و نظری جویباری صحبت کردم و هیچ مسئله‌ای خاصی هم پیش نیامد.

دروازه بان استقلال تاکید کرد: در شان من نیست که بخواهم چنین کارهایی را انجام بدهم. خدا را شکر کادر مدیریتی داریم که بازیکنان می‌توانند حرف دل خود را به آنها بزنند. آنها مثل برادر بزرگتر می‌مانند و من هر موقع نزد فتح الله زاده رفتم رفتار پدرانه‌ای داشت و هیچ وقت احساس نکردم مقابل رئیسم حرف می‌زنم.

طالب در پایان صحبت‌های خود با اشاره به بیماری ناصر حجازی گفت: برای حجازی آرزوی سلامتی دارم و از مردم هم می‌خواهم برای سلامتی او دعا کنند.

 

مظلومی: خم رنگرزی که نیست؛ صبر کنید

http://media.farsnews.com/Media/9002/Images/jpg/A0105/A1059757.jpg


به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی با سایت باشگاه استقلال صحبت های زیر را مطرح کرده است:


* آقای مظلومی چقدر تغییر کردی! چهره را که عوض کرده‌ای و باید برایت تیتر «FACE OFF» رو بزنیم، در بازی السد قطر هم فریادهای وحشتناکی می‌زدی و پس از گل مساوی شروع کردی به خندیدن و به تیمت آرامش دادی که برگردند به بازی و اتفاقا برگشتند تا جایی که اگر داور پنالتی را می‌دید بازی را برده بودید!
- (می‌خندد) حالا این دفعه گیر داد‌ه‌اید به فریادهای من؟ مربی باید اثرگذار باشد چه پیش از بازی و چه در جریان بازی! خیلی از مربیان در دنیا هستند که حتی درگیری فیزیکی هم پیدا می‌کنند! اسکولاری، تراپاتونی و حتی فرگوسن همه فریاد می‌زنند، می‌خندند و حتی اسکولاری با بازیکن حریف بزن بزن هم می‌کند. ذات فوتبال اینگونه است. مربی باید همه چیز را تحت کنترل داشته باشد و هیچ نکته‌ای نباید از چشمش دور بماند!

*به عنوان انتقاد این موضوع را مطرح نکردیم، بلکه به عنوان یک تغییر مثبت آن را دیدیم، معمولا شما این چنین نبودید.
-من اصول کارم روی احترام است، بازیکنان استقلال، داور، حریف و ... همه محترم هستند اما گاهی اوقات لازم است که اثر بیشتری روی تیم داشته باشم.

*مثل بازی با السد!
-بله مثل بازی با السد!

*فریاد می‌زدید که جلو بکشید. فکر می‌کنم از دقیقه 75 به بعد موفق هم شدید چون تیم یک تک به تک و یک پنالتی دیده نشده را به دست آورد.
- اینها ابزار کار مربی است. استقلال تیم کوچکی نیست. حتی در زمین حریف هم ما باید پیروز می‌شدیم و دیدید که تا قبل از نیمه دوم و پس از گل دوم آنها حتی در خانه آنها توپ و میدان در دست استقلال بود. تیمی به این بزرگی حق ندارد دفاع مطلق کند و دلیل فریادهای من دقیقا همین بود. من همیشه بازی هجومی را ‌پسندیده‌ام و خوشحالم که دقیقا هجومی بازی کردن استقلال هر روز بیشتر هم می‌شود. اول فصل 10 دقیقه هم این چنین بازی نمی‌کردیم، اما حالا بیش از 60 دقیقه بازی را با پاس‌های تکضرب و سریع و حملات هجومی از آن خود کرده‌ایم و من از این بابت به خودم و همکارانم تبریک می‌گویم. روزی که بتوانم این 60 دقیقه را به 90 دقیقه تبدیل کنم آن وقت استقلال همان تیمی می‌شود که من و هواداران استقلال آن را دوست داریم.

*اما فریادها هنوز به اوج اجرا نرسیده است. از روز اول استقلال اینگونه بازی می‌کرد که امروز آن را انجام می‌دهد؟
- صبر کنید، خم رنگرزی که نیست. مربی و بازیکن باید به رابطه متقابل برسند، ضمن اینکه من همیشه حرمت همه را حفظ کرده‌ام و وقتی هم که دستوراتم اجرا نشده برخورد لازم را انجام داده‌ام. خدا را شکر در مجموع استقلال بازیکنان بزرگ و محترمی دارد که منش مکتب استقلال را حفظ کرده‌اند هر کجا هم که لازم باشد برخورد می‌کنم چرا که فرامین مربی باید در زمین اجرا شود.

*پس اگر اجرا نکنند پس از فریادها برخورد هم می‌کنید!
- بله اما یک نکته را نباید فراموش کنید و آن این است که همه فریادها به معنای برخورد کردن نیست. فوتبال منچ و مارپله نیست بلکه مملو از احساس است. گاهی بازیکن تحت تاثیر فشار تماشاگران حریف یا حتی خودی از خود بی‌خود می‌شود و افسار بازی را گم می‌کند. من با آن فریادها سعی دارم بازیکنم را به خودش آورم و نکته‌هایی را که باید اجرا کند به او گوشزد کنم. در واقع گاهی هم به شوک نیاز دارند.

* و خنده‌های شما هم با این استدلال بیشتر به شوک شبیه بود!
- بله دقیقا شوک بود. بازیکن من باید بداند که مسئول بازی من هستم. او نباید نگران چیزی باشد. پس از گل دوم السد دیدم بچه‌ها به یک مرتبه از نظر روحی خالی شدند و مایوسانه بازی را دنبال می‌کردند. آنها نگران عواقب این تساوی شده بودند و من باید نگرانی آنها را به حداقل می‌رساندم که چنین هم کردم. این جور مواقع باید انرژی منفی را جذب خودت کنی تا تیمت انرژی مثبت داشته باشد در آن لحظه دیگر فریاد زدن جایز نبود. آن فریادها می‌توانست کل تیم را تخریب کند. پس من خندیدم تا تیم من آرام گیرد و به بازی برگردد. دیدید که چنین هم شد. ما یک موقعیت فوق‌العاده تک به تک را از دست دادیم که با شانس و اقبال حریف توام شد پس از آن هم یک پنالتی واضح ما توسط داور روی فرهاد مجیدی دیده نشد که فکر می‌کنم تحت تاثیر جو و تماشاگران قطری مجبور شد آن را نبیند! من فکر می‌کنم انرژی قدرتمندتری از سوی تماشاگران چهارشنبه بعدازظهر در آزادی این بار به سود ما راه می‌افتد که دقیقا مثل آن اتفاق و این بار به سود ما رقم خواهد خورد.

*دیروز دو ساعت جلسه آنالیز با بازیکنان داشتید و دو ساعت هم جلسه کمیته فنی بود! در این چهار ساعت کار مستمر چیزی هست که بتوانید آن را بگویید؟
-تک به تک بازیکنان حریف را آنالیز کردیم، شیوه حمله آنها را می‌دانیم و راه باز کردن دفاع آنها را هم به بچه‌ها گفتیم و قبل از رسیدن النصری‌ها آن را در تمرینات‌مان پیاده کردیم. از نظر تاکتیکی روی هواداران هم حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

*هواداران؟
-بله، هواداران تمرکز حریف را به هنگام ضدحملات به هم می‌ریزند و بازیکنان ما به سرعت به پست‌های خود برمی‌گردند. تردید نکنید که هواداران ما در بازی چهارشنبه جزو مهمی از تاکتیک‌ ما هستند. در واقع در نقشه‌های خودمان آنها را وارد زمین چمن کرده‌ایم و از آنها هم به عنوان سرمربی استقلال می‌خواهم که تاکتیک ما را مو به مو و دقیق پیاده کنند و با سوت و فریاد تمرکز آنها را به هم بزنند تا کار النصر را در آزادی تمام کنیم و همه با هم جشن صعود بگیریم.

ملا محمد اولین بازیکن دعوت شده برای تمدید قرارداد

مسئولین باشگاه استقلال در تلاش هستند تا 90 درصد تیم فعلی خود را برای فصل آینده حفظ کرده و بازیکنان مورد نظر خود را که فصل موفقی داشتند در تیم نگه دارد. در این میان هوار محمد جزء نفراتی است که آبی ها قصد دارند هر طور شده وی را حفظ کنند.
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از یک مقام مسئول حاضر در باشگاه استقلال؛ مسئولین و مربیان این تیم طی تماس با مدیر برنامه های هوار ملا محمد از وی درخواست کردند تا پس از صحبت و گفتگو با این هافبک عراقی برای برای انجام مذاکره راهی باشگاه استقلال شود.
گفتنی است؛ هوار محمد اولین گزینه ای است که مسئولین تیم پیش از اتمام فصل از تیم استقلال با وی تماس گرفته و خواستار تمدید قراردادش شدند؛ البته قرارداد هوار یکماه دیگر اعتبار دارد و مسئولان استقلال قصد دارند پیش از اتمام کامل قرارداد این بازیکن وی را برای ماندن در این تیم متقاعد کنن

لوسیانو ادینیو : در کرمان راحتم و دنیال تمدید قراردادم هستم ...

آقای گل لیگ برتر گفت: لوسیانو ادینیو می گوید: « تیم ما خوشبختانه در شرایط خوبی است. ما از آن نوسانات سربلند بیرون آمدیم و توانستیم دوباره به روزهای اوج برگردیم هرچند دیر شد.مصدومیت بازیکنان، محرومیت ها و برخی مشکلات دست به دست هم داد تا نتوانیم آن روند خوب نیم فصل اول را ادامه دهیم. اگر به همان منوال پیش می رفتیم و با بدشانسی روبرو نمی شدیم، قطعا سهمیه آسیا را می گرفتیم.»

مهاجم گلزن مس کرمان این را می گوید و ادامه می دهد:« نزدیک شدن به آخر فصل هم شرایط سختی را برای تیم ها رقم می زند. همه باید نتایج تلاش یک ساله خود را بگیرند و کمتر ریسک می کنند به خاطر این است که تیم ها محتاط بازی می کنند و امتیاز گرفتن خیلی سخت است.»

ادینیو در پاسخ به این سئوال که آیا تمایلی برای رفتن به استقلال و پرسپولیس دارد؟ گفت: «من بازیکن مس هستم. هنوز دو بازی از لیگ باقی است. تمام تلاشم این است بتوانم برای تیم خود موثر باشم. به نظرم باید این 2 بازی را ببریم تا بتوانیم جایگاه مناسب تری را برای تیم دست و پا کنیم.پرسپولیس و استقلال تیم های بزرگی هستند و طرفداران زیادی دارند. با همه احترامی که برای این 2 تیم پرطرفدار قائل هستم اما تمایلی برای رفتن به این 2 تیم ندارم چون در کرمان راحتم. برای تمدید قرارداد هم باید با مسئولین صحبت کنم.»

گزارش و حاشیه های تمرین تیم استقلال تهران .

تمرین امروز تیم فوتبال استقلال تهران یکی از توپ‌های مخصوص لیگ قهرمانان آسیا به سرقت رفت.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال، نخستین تمرین خود را پس از اینکه به تساوی 2 بر 2 مقابل السد قطر دست یافتند، از ساعت 17 امروز در ورزشگاه صنایع دفاع نوبنیاد برگزار کردند. آبی‌پوشان که خود را برای بازی با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آماده می کنند، با توپ‌های مخصوص این رقابت‌ها تمرین کردند. در جریان تمرین یکی از این توپ‌ها که به بیرون ورزشگاه رفته بود توسط فردی ناشناس به سرقت رفت.

در ابتدای تمرین آبی پوشان به گرم کردن پرداختند، سپس در قالب سه گروه جداگانه تمرین "آقا وسط " را انجام دادند. پس از آن، بازیکنانی که در قطر به میدان رفته بودند، زودتر زمین را ترک کردند و دیگر بازیکنان تیم پایتخت در نیمی از زمین فوتبال بازی کردند.

"محمد محمدی" با سایر بازیکنان ریکاوری و "وحید طالبلو" نیز زیر نظر "ترابپور" مربی دروازه‌بانان استقلال تمرین کرد. در اواخر تمرین "طالبلو"، از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد و پس از اینکه با اسپری یخ او را مداوا کردند به رختکن تیم رفت.

"فرزاد مجیدی" در کنار منصور پورحیدری تمرین آبی پوشان را نظاره می کرد. محمد حیرانی "مدیا آفیسر" استقلال نیز در کنار آنها حضور داشت.

"محسن یوسفی " که به دلیل مصدومیت چند جلسه ای از تمرین با آبی‌پوشان بازمانده بود، امروز در تمرین حضور پیدا کرد و به دور زمین دوید.

"فیلیپ دسوزا" تنها غایب تمرین امروز استقلال بود.

"هادی شکوری" همراه فرزندش در میان آبی‌پوشان دیده می شد.

در پایان تمرین بازیکنان با دویدن دور زمان به سرد کردن پرداختند

با 72 گل؛ فرهاد رکورد پرویز مظلومی را شکست


فرهاد مجیدی بازیکن تیم استقلال تهران در بازی دیشب مقابل السد قطر دوگل به ثمر رساند و شمار گلهای خود با پیراهن استقلال را به 72 رساند و رکورد گلزنی پرویز مظلومی با 71 گل را شکست.



 مجیدی در مدت حضورش در استقلال 49 گل در لیگ، 4 گل در جام حذفی و 19 گل در مسابقات آسیایی برای استقلال زده و با 72 گل یکی از 5 گلزن برتر تاریخ استقلال به شمار می رود. پرویز مظلومی که در فاصله سالهای 54 تا 67 برای استقلال بازی کرد، موفق به زدن 71 گل برای این تیم شده بود. مظلومی 44 گل در جام باشگاههای تهران، 14 گل در جام حذفی تهران، 7 گل در لیگ تخت جمشید و 6 گل نیز در جام حذفی کشور برای استقلال به ثمر رسانده است.
 مجیدی برای شکست رکورد برادر بزرگتر پرویز، غلامحسین مظلومی، 4 گل دیگر نیاز دارد. پس از غلامحسین مظلومی نوبت به رکورد صمد مرفاوی خواهد رسید!

پله 131 جهان جایگاه اسطوره دروازه بانی ایران

http://www.aryanews.com/Lct/..%5CUpLoads%5CPicture%5CSport01%5C20101101181656876.jpg


فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان امروز در گزارشی اعلام کرد که دروازه بان دوم قرن آسیا و سنگربان پرافتخار سه دهه قبل فوتبال ملی و باشگاهی استقلال در رده 131 دروازه بان های برتر جهان قرار گرفت که این موضوع هم می تواند یک افتخار دیگری در کارنامه ناصر حجازی باشد.

به گزارش خبرگزاری آریا، فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان در تازه‌ترین گزارش خود اقدام به انتشار بهترین دروازه‌بانان تمام ادوار دنیا که "بیشترین زمان حفظ دروازه خودی به روی بازیکنان حریف " را داشتند کرد، که در این میان ناصر حجازی به‌دلیل آنکه از 23، 5، 1975 تا 12، 10، 1975برای مدت 837 دقیقه،‌ دروازه‌اش را به روی مهاجمین بسته نگه داشت،‌ صاحب این رتبه شده است.
وی در این رده البته به عنوان شریک ایویکا کرالی، دروازه‌بان اسبق یوگسلاوی و عضو پیشن پارتیزان بلگراد قرار گرفت که رکورد مشابه‌ای از اواخر سال 1996 تا سال 1997 داشته است.
*رده‌بندی سایر دروازه‌بان ایران در فهرست 459 نفره به‌شرح زیر است:
1-بهرام مودت،‌پرسپولیس، رتبه : 125 مشترک با آلخاندرو گونزالس‌از کاستاریکا، رکورد: 844 دقیقه
2-احمدرضاعابدزاده،‌ پرسپولیس،‌رتبه : 159 مشترک با توماس تویدل از انگلیس و خوزه مندوزا از پرو،‌رکورد: 802 دقیقه
3- رضا قفلساز، پاس تهران، رتبه :236 مشترک با پاتریک بونر از ایرلند، رکورد:754 دقیقه
4-آرمناک پطروسیان، سپاهان اصفهان،‌رتبه:343، رکورد: 704 دقیقه
5-محمدرضا مهربانی(مرتبه اول)،‌برق شیراز، رتبه: 385 مشترک با توماس جکسون از انگلیس، وان دیک از هلند، لیدو وییری از ایتالیا، الحادری از مصر و آندره‌ی دوجکیچ از صربستان،‌ رکورد: 685 دقیقه
6- محمدرضا مهربانی( مرتبه دوم)، برق شیراز،‌رتبه :434 مشترک با فرانسیسکو فونسکا از پرتغال، فریدل کونسیلا از اتریش، رکورد: 670 دقیقه
*مازاروپی، نفراول جهان
در فهرست بهترین دروازه‌بان رکورددار در عرصه حفظ دروازه برای مدتی طولانی، مازاروپی سنگربان پیشین برزیل و عضو تیم ریودوژانیرو است که در در دهه هفتاد موفق شد برای مدتی بالغ بر 1816 دقیقه اجازه ندهد هیچ توپی از خط دروازه‌اش عبور کند پس از او، ثابت ال‌باطل، سنگربان مصر در دهه هفتاد با رکورد 1442 دقیقه است و در مکان سوم نیز دنی ورلیندن از کلوپ بروژ بلژیک با 1390 دقیقه جای گرفته است.

گزارش تصویری بازی السد - استقلال

http://www.fcesteghlal.ir/image/image_gallery?img_id=198613


برای مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

صحبتهای سرمربی استقلال بعد از پایان بازی السد - استقلال .

پس از تساوی 2 بر 2 استقلال مقابل السد قطر در جمع خبرنگاران در خصوص این مسابقه گفت: «بازی خیلی خوبی انجام شد. نیمه اول 2 گل زدیم و یکی دو موقعیت خوب را از دست دادیم. گفته بودم که السد تیم بسیار خوبی است ولی آنها نقاط ضعف داشتند که از نقاط همان استفاده کردند. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما معتقدم داور یک پنالتی ما را نگرفت. فکر می‌کنم تیم ما در نیمه دوم بی‌جهت عقب کشید و فضا و فرصت را در اختیار حریف قرار داد تا آنها مساوی کنند.»

خبرنگار قطری از سرمربی استقلال سؤال کرد آیا قبول دارید تیم‌تان عصبی بود که وی در پاسخ گفت: «بازی‌های ما خیلی فشرده است و 4 روز پیش در بوشهر بازی سنگینی انجام دادیم. این فشردگی و خستگی روی بازیکنانم اثرگذار بود اما قبول ندارم که تیمم عصبی بازی کرد.»

مظلومی با اشاره به شرایط جدول گفت: «یک امتیاز از این مسابقه گرفتیم ولی موقعیت‌های زیادی داشتیم که از دست رفت. بازی پاختاکور و النصر شرایط این گروه را مشخص می‌کند ولی من اطمینان دارم که النصر را می‌بریم و تکلیف این گروه در روز پایانی مشخص خواهد شد.»

سرمربی تیم استقلال در پایان در خصوص غیبت عمران‌زاده و برهانی و اینکه آیا نبود این دو بازیکن تأثیری در عملکرد استقلال داشت یا خیر، گفت: «آنها بازیکنان کلیدی ما هستند و از یک طرف امروز هوار مجیدی و سیدصالحی را با مصدومیت به زمین فرستادیم و گروه پزشکی با تلاشی که انجام داد آنها را به ما رساندند ولی این 3 نفر تنها 2 جلسه با تیم ما تمرین کرده بودند در مجموع نبود برهانی و عمران‌زاده برای ما تأثیرگذار بود.»

صعود ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال

http://www.inn.ir/iran_media/image/2010/06/136660610_orig.jpg


به گزارش شبکه ایران، تیم ذوب‌آهن، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا‌ که در آخرین فهرست اعلام شده در رده 130 قرار داشت، با 24 پله صعود به رده 106 جدول 350 تیمی برتر دنیا صعود کرد. این تیم که 111 امتیاز گرفته، جایگاه مشترکی  با بروژ بلژیک و راپیدوین اتریش دارد.

سپاهان یکی دیگر از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز در این فهرست راه صعود را در پیش گرفت. این تیم که قبلا در رده 177 بود با 13 پله صعود، صاحب 93 امتیاز شد و در رده 164 جای گرفت.

استقلال تهران نیز همچون دو نماینده یاد‌شده ایران به رده‌های بالاتر رسید. تیم تحت رهبری پرویز مظلومی که قبلا در رده 311 حضور داشت، با کسب 70.5 امتیاز 25 پله صعود کرد و به رده 286 رسید.

نکته حائز اهمیت اینکه نام پرسپولیس در فهرست 350 تیمی دیده نمی شود. در این فهرست بارسلونا، رئال مادرید و پرتو پرتغال به ترتیب اول تا سوم هستند.