استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

پیغام جان واریو به استقلالى ها

فابیو جان واریو ۱۰ روز دیگر به تهران مى آید. بازیکن برزیلى استقلال که حدود یک ماهى است در کشورش به سر مى برد هفته آینده خود را به مرفاوى معرفى مى کند. این بازیکن طى تماسى با مسئولان باشگاه استقلال مدعى شد هیچ مشکلى براى حضور در جمع آبى پوشان ندارد و ۱۰ روز دیگر و پس از استراحت کامل و دید و بازدید با اقوامش به تهران برمى گردد. جان واریو به مدت یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد تا به همین دلیل فصل آینده هم با پیراهن آبى به میدان برود.

چشم استقلالی ها روشن ! رینالدو ۲ هفته دیگر مى آید

  • هافبک پرویى استقلال ۲ هفته دیگر خود را به تهران مى رساند. رینالدو که از تعطیلات فصل استفاده کرده و به کشورش رفته ۲ هفته بعد به ایران مى آید تا با حضور در پایتخت خود را به مرفاوى معرفى کند. سرمربى استقلال از حفظ این بازیکن خبر داده تا رینالدو با وجود میدان نرفتنش در فصل گذشته جزو بازیکنان مازاد تیم آبى قرار نگیرد.رینالدو به مدت یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد. این بازیکن فصل گذشته تنها ۲۰ دقیقه براى تیم آبى پایتخت به میدان رفته است.

وضعیت برهانى امروز مشخص مى شود

وضعیت آرش برهانى براى ماندن یا رفتن از استقلال امروز مشخص مى شود. برهانى که از سفر کره جنوبى بازگشته است امروز در باشگاه استقلال حاضر خواهد شد و جلسه اى را با واعظى آشتیانى برگزار خواهد کرد. برهانى که قبل از سفر به کره جنوبى در مذاکره با واعظى آشتیانى به توافقاتى دست پیدا کرده بود به احتمال فراوان فصل آینده نیز در استقلال مى ماند. به هر حال وضعیت نهایى وى امروز پس از جلسه با مدیرعامل مشخص مى شود.

یک مدافع و یک هافبک در راه استقلال

image استقلال تا‌کنون با پنج بازیکن قرارداد داخلی امضا کرده است که در این میان چهار نفر آنها سهمیه لیگ‌برتری محسوب می‌شوند. کیانوش رحمتی، حنیف عمران‌زاده، مهدی سیدصالحی و محمد محمدی سهمیه لیگ‌برتری استقلال را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب تنها دو جای خالی دیگر برای آبی‌ها باقی می‌ماند تا بازیکن لیگ‌برتری جذب کنند. رضا عنایتی از النصر امارات آمده و سیدصالحی از پیکان آبی‌پوش شده است. سیاوش هم ماندنی است. در این میان فقط احتمال جدایی آرش برهانی وجود دارد که آن هم مرفاوی ادعا کرده با او صحبت می‌کند تا آقای گل لیگ هشتم همچنان آبی‌پوش بماند. به این ترتیب نباید بازیکن جدیدی در این پست جذب شود. جدایی علیزاده، عباسفرد و خذیراوی هم از جمع مهاجمان قطعی است. با این شرایط باید در انتظار جذب نفرات جدید استقلال در سایر پست‌ها باشیم. از میان نفرات فصل گذشته که قراردادشان تمام شده تا‌کنون تنها فرهاد مجیدی و میثم منیعی قرارداد خود را تمدید کرده‌اند. هاشم بیگ‌زاده، مجتبی جباری، امیدرضا روانخواه، مهدی امیرآبادی، اشکان نامداری، مهرداد پولادی، یدا... اکبری، علیرضا عباسفرد، پژمان منتظری، بیژن کوشکی و ابراهیم تقی‌پور که قراردادشان به پایان رسیده هنوز نه قرارداد خود را به ثبت رسانده و نه حتی به توافق قطعی رسیده‌اند. البته تمدید قرارداد جباری، منتظری، بیگ‌زاده و روانخواه در اولویت قرار دارد. از نفراتی که قرارداد دارند هم تا‌کنون هادی شکوری به لحاظ مالی برای فصل آینده توافق کرده است. حسین کاظمی، فابیو جانواریو، آرش برهانی و خسرو حیدری باید پای میز مذاکره بنشینند تا به لحاظ مالی با واعظ آشتیانی توافق کنند. علی علیزاده به رغم داشتن قرارداد در لیست فروش قرار دارد. میلاد نوری هم که پیش از این در لیست فروش قرار داشت پس از جلسه‌ای که با مرفاوی داشت طبق قرارداد فصل آینده هم در استقلال خواهد ماند. تا‌کنون پیروز قربانی تنها جدا شده قطعی آبی‌پوشان است البته اخباری در خصوص احتمال بازگشت او از مس کرمان شنیده می‌شود که مشخص نیست چقدر واقعیت دارد و اصلا آیا شدنی است، یا خیر. پیش‌بینی خریدهای استقلال با روشی که مدیران آن در پیش گرفته‌اند حتی برای صمد مرفاوی و کادر‌فنی این تیم هم غیر‌قابل پیش‌بینی است دیگر چه برسد به سایرین. خرید سیدصالحی که تا پس از ثبت از مرفاوی هم پوشیده مانده بود خود به خوبی گواه این مدعاست اما تا آنجا که خبر داریم و خبر می‌رسد خرید یک هافبک و یک مدافع طبق خواست مرفاوی در دستور کار مسوولان باشگاه قرار دارد. هرچند که فعلا صحبت از بازگشت امیرحسین صادقی است اما بعید و دور از ذهن نخواهد بود که در نهایت نام یک مدافع دیگر به عنوان بازیکن جدید اعلام شود. برای خط هافبک هم هنوز نام محمد نوری مطرح است اما همانطور که گفتیم با اطمینان نمی‌توان در مورد دو خرید آینده استقلال صحبت کرد. تنها موضوع قطعی این است که استقلال دو سهمیه لیگ‌برتری دارد و می‌خواهد با یک مدافع و یک هافبک آن را پر کند.

علیزاده: امروز رضایت نامه ام را از استقلال مى گیرم

تهران IranSport.Net - على علیزاده مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: روز آینده براى دریافت رضایت نامه ام به باشگاه خواهم رفت.وى اظهار داشت: در فهرست بازیکنان مورد نظر مرفاوى نبودم و به همین دلیل روز آینده براى دریافت رضایت نامه ام به باشگاه استقلال خواهم رفت. او در مورد این که چه کسى گفته او در فهرست بازیکنان فصل آینده نیست گفت: زمانى که باشگاه مهاجم جدید جذب مى کند معنایش این است که مرا نمى خواهند. البته با سید صالحى مشکلى ندارم و برایش در استقلال هم آرزوى موفقیت مى کنم؛ اما من فصل گذشته سال بسیار سختى را در استقلال گذراندم. علیزاده با اشاره به قرارداد ۲ ساله خود با باشگاه استقلال عنوان کرد: اگر چه یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارم؛ اما دیگر در این تیم نمى مانم. واعظى آشتیانى هم اعلام کرده که هر بازیکنى که مى خواهد از تیم جدا شود رضایت نامه اش را مى دهد و من هم دیگر نمى خواهم در این تیم بمانم. از ۳ تیم پیشنهاد دارم؛ اما هنوز تصمیم نهایى ام را نگرفته ام.

هزینه اردوى استقلال در اروپا 45 میلیون است

استقلال بر برپایى اردو در اروپا تأکید فراوانى دارد اما هنوز مشخص نیست که آن را در آلمان برپا مى کند، راهى اتریش مى شود یا اینکه در دقیقه ۹۰ براى ترکیه بلیت رزرو خواهد کرد.
در این میان قیمت ارائه شده به باشگاه بسیار مهم است و مدیران استقلال مى خواهند طورى برنامه ریزى کنند که با کمترین هزینه از بیشترین امکانات موجود بهره بردارى نمایند.
مدیریت استقلال رقمى حدود ۴۵ میلیون تومان براى برپایى اردوى تدارکاتى خود در اروپا در نظر گرفته و نمى خواهد پیش از این براى چنین اردویى هزینه کند.
ظاهراً عده اى مدعى اند که با همین مبلغ هم مى توان در نقاط مرکزى آلمان یک کمپ مجهز را براى ۱۰ روز اجاره کرد و برنامه آماده سازى تیم را در آنجا پیش برد.


 هزینه اردوى استقلال در اروپا 45 میلیون است

اصرار مرفاوی برای حضور بدنساز خارجی در استقلال

ریش روته مولر دستیار صمد مرفاوى در استقلال که به آلمان سفر کرده، مذاکراتى را با چند مربى بدنساز آلمانى آغاز کرده است.

با اینکه مولر براى دیدار با خانواده و استراحت به کشورش سفر کرده اما با درخواست مرفاوى، این مربى آلمانى با چند مربى بدنساز صحبت هایى انجام داده و قرار است یکى از این مربیان را با خود به ایران بیاورد تا مذاکرات نهایى با حضور سرمربى انجام شود.

گفتنى است مرفاوى اصرار دارد مربى بدنساز استقلال خارجى باشد.


اصرار مرفاوی برای حضور بدنساز خارجی در استقلال

همه در انتظار باگشت پسر برزیلی استقلال


روزی که امیر قلعه نوعی با اصرار های خود فابیو جان واریو را در آخرین روز های نقل و انتقالات به خدمت گرفت ، کمتر کسی پیش بین چنین درخششی از این هافبک برزیلی را داشت .
علی رغم باقی ماندن یک فصل دیگر از قرارداد جانواریو با استقلال در روزهای اخیر حرف و حدیث در ارتباط با ماندن این بازیکن در جمع آبی پوشان زیاد به گوش می رسد در صورتی که این اخبار از سوی باشگاه و مدیر برنامه های او تکذیب می شود .
اما واقعیت این است که یکی ، دو تیم اماراتی از جمله الجزیره و الاهلی با زیر نظر گفتن بازی های جانواریو در تلاش هستند فصل آینده او را در خدمت بگیرند ولی استقلالی ها که به خوبی می دانند نگه داشتن این هافبک برزیلی از چه اهمیتی برخوردار است سنگ زرگی را جلوی پای او قرار دادند تا به این شکل او را حفظ کنند .
در حالی که جانواریو به همراه همسرش به برزیل بازگشته تا تعطیلات را در کشورش سپری کند اما همچنین مذاکرات اماراتی ها با مدیر برنامه های او ادامه دارد و گفته می شود که طرفین بر سر مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دلار برای یک فصل به توافق رسیدند و همین امر دغدغه بزرگ مدیران استقلالی شده است و نمی دانند که ایا واقعا می توانند فابیو را حفظ کنند یا نه ؟
این امر حتما بعد از بازگشت جان واریو از تعطیلات مشخص می شود اما بعید می دانیم که با پیشتهاداتی که از طرف اماراتی ها شده آبی پوش بماند .






طالب‌لو، زبان نسل خاموش استقلال

وحید طالب‌لو دروازه‌بانی که دو، سه فصل پیش در سایه مهدی رحمتی قرار داشت و در طول لیگ هشتم نیز همانند تمام بزرگان تیم آبی در برابر کاریزمای امیر قلعه‌نویی تسلیم محض بود، این روزها به لطف حمایت‌های مدیرعامل استقلال در حال تبدیل شدن به شخصیت اصلی استقلال در لیگ نهم است.
واعظ آشتیانی که بلافاصله پس از پایان لیگ هشتم بازیکن سالاری در استقلال را آغاز کرد، علاقه‌مند است به مردانی که با روش‌های مدیریتی او هماهنگ‌تر هستند، توجه بیشتری نشان دهد که از جمله آنها وحید طالب‌لو است؛ بازیکنی که خیلی زود خداحافظی قهرمانانه قلعه‌نویی را به فال نیک گرفت و اعلام کرد که به تیم مربی سابقش نمی‌رود چرا که برخلاف روابط ظاهری، نزدیکان دوطرف می‌دانند که آب قلعه‌نویی و طالب‌لو زیاد با هم در یک جوی نمی‌رود. این فضا باعث می‌شود تا وحید از چندین سال سایه نشینی بیرون بیاید چرا که واعظ آشتیانی مصمم است تا کاپیتانی استقلال را در لیگ نهم به او بسپارد.با این تصمیم باید طالب‌لو را مرد اول استقلال دانست، مردی که می‌تواند در غیاب بازیکنانی چون پیروز قربانی، درون میدان و حتی سکوها را به نوعی اداره کند. در واقع طالب‌لو در بستر حمایت‌های واعظ آشتیانی این بخت را یافته که زبان نسل خاموش استقلال باشد.
ارتباط خوب طالب‌لو با بازیکنان و البته صمد و همکارانش در کادر فنی او را به گزینه‌ای مناسب برای سپردن فرماندهی درون زمین از سوی واعظ آشتیانی تبدیل ساخته است که در مواقع مورد نیاز می‌تواند هواداران را نیز برای حمایت از تیم تحریک کند.


علیزاده : امیدوارم استقلال یک اوت‌انداز خوب بیاورد!

فصل کابوس‌وار علیزاده با استقلال سرانجام به پایان رسید و این بازیکن از استقلال جدا شد.

علیزاده که فصل گذشته روزهای تلخی را برای هواداران استقلال رقم زد از این پس دیگر در ترکیب استقلال دیده نخواهد شد. شاید ابتدا به ساکن این جدایی توجیه خاص به خودش را داشته باشد و خیلی‌ها آن افتضاح دربی و گل نزدن‌های پی در پی علیزاده را دلیلی بر این جدایی بدانند! اما وقتی عمیق‌تر به این اتفاقات فکر می‌کنیم می‌بینیم آقای اوت‌انداز هیچ عمدی در این اتفاقات نداشته و ناخواسته با مشکلاتی روبه‌رو شده که حالا حکم به جدایی‌اش از استقلال داده است.

علیزاده را باید از آن دسته بازیکنانی دانست که ناخودآگاه وارد جریانی ناخواسته شده‌اند. اتفاقاتی که فصل پیش رقم خورد هنوز هم برای مهاجم استقلال باورکردنی نیست. علیزاده با صدایی بغض‌آلود به آن روزها اشاره می‌کند.