خرید کامپوزیت متحرک دندان شیراز مهشد تهران کرج

قیمت فروش نحوه استفاده از کامپوزیت متحرک دندان دندانپزکشی ارازن قمیت مدل آذر ماه 1402

خرید کامپوزیت متحرک دندان شیراز مهشد تهران کرج

قیمت فروش نحوه استفاده از کامپوزیت متحرک دندان دندانپزکشی ارازن قمیت مدل آذر ماه 1402

چرا دندان ها طبیعی ما می شکنند و اسیب میبیند

ترمیم دندان به معنای رفع مشکلاتی است که به هر دلیلی در فرد ایجاد می شود و ظاهر، عملکرد یا اعتماد به نفس او را به خطر می اندازد. عوامل زیادی وجود دارند که باعث آسیب روزانه به دندان ها می شوند و دندانپزشکان انواع مختلفی از ترمیم ها را از سطحی ترین آسیب ها تا جدی ترین و بدترین آسیب ها را انجام می دهند. در این مقاله به بررسی انواع آسیب ها پرداخته شده و روش های مناسب ترمیم این آسیب ها توضیح داده شده است. خواندن این مطلب قبل از مراجعه به دندانپزشک ممکن است مفید باشد



چرا دندان ها طبیعی ما می شکنند و اسیب میبیند


چرا دندان ها می شکنند و اسیب میبیند:


هنگامی که شکستگی دندان رخ می دهد، عمدتا به دو دلیل رخ می دهد. پوسیدگی دندان اولین و مهمترین علت آسیب دندان است. و پس از آن عوامل خارجی (به استثنای پوسیدگی) مانند ضربه و سایش دندان می تواند عامل مستقیم آسیب یا پر شدن دندان باشد. اگر با این مشکل در دندان عقل خود مواجه هستید، توصیه می شود برای رفع مشکل به بهترین جراح پلاستیک دندان عقل مراجعه کنید.


هنگامی که بافت مینای دندان یکپارچگی خود را از دست می دهد و به دلیل حمله اسیدی و فعالیت باکتری ها پوسیده می شود، استحکام دندان کاهش می یابد و حفره ایجاد می شود. همانطور که دندان ها بیشتر فرسوده می شوند، با هر نیش دندان ها بیشتر مستعد شکستن می شوند. گاهی ممکن است به دلیل شدت حفره، تکه های بزرگ دندان به دلیل عدم استحکام بیفتد و بشکند.عوامل خارجی به این معنی است که دندان ها تحت تأثیر نیروهای خارجی قرار می گیرند و تحت فشار قرار می گیرند. 



چرا دندان ها طبیعی ما می شکنند و اسیب میبیند



چگونه از شکستگی دندان جلوگیری نماییم :


 رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن منظم، مسواک زدن صحیح با مسواک و استفاده از دهانشویه و محصولات بهداشتی دهان به پیشگیری از پوسیدگی و شکستگی دندان کمک می کند. اگر ورزش های سنگین انجام می دهید یا در زندگی روزمره خود در معرض خطر شکستگی دندان هستید، استفاده از محافظ دهان (حفاظ دهان ورزشی، محافظ دهان خواب و ...) می تواند به محافظت از دندان های شما در برابر ضربه و شکستگی کمک کند.


از دندان های خود برای کارهای غیر معمول استفاده نکنید. هنگام استفاده از دندان برای بریدن سطوح سخت مراقب باشید. نیروی بیش از حد ممکن است باعث شکستن دندان شود.با مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات منظم  می توانید مشکلات را زود تشخیص داده و از شکستگی دندان ها پیشگیری و درمان کنید.