استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال با صمد موفق بود یا خیر؟

ستقلال با صمد موفق بود یا خیر؟

نسبیت واژه ای است که هیچ گاه اجازه نمی دهد هیچ کارشناسی در باب مقایسه بین 2 پدیده نظر قاطعی ارائه کند. به همین دلیل اظهار نظر در مورد موفقیت یا عدم موفقیت استقلال با صمد مرفاوی می تواند نظرات موفق و مخالف بی شماری داشته باشد ولی نمی توان در برابر وسوسه اظهار نظر در مورد موفقیت استقلال آنهم در روزهایی که صمد مرفاوی با اشاره به مخالفان به زعم او پولکی که ابزار دست دیگران شده اند ، از سمت خود استعفا می دهد آنهم بعد از کسب مقام سوم لیگ برتر در فصلی که گذشت و حضور در مرحله دوم جام باشگاه های آسیا.
برای اظهار نظر در مورد موفقیت استقلال می بایست این تیم را با استقلال 88 ، 87 و یا سال های دیگر مقایسه کرد ولی دامنه این مقایسه به مسائل حاشیه ای و غیر فنی مانند مباحث مطرح شده در مورد استقلال فصل قبل کشیده می شود که در دایره مباحث فنی نیست و به همین دلیل در مورد آن نمی توان صحبت کرد.
استقلال 89 با صمد مرفاوی شاید 2 رتبه در جدول لیگ برتر سقوط کرد ولی نمایش استاندارد تری نسبت به فوتبال مدرن از خود ارائه کرد و به همین دلیل توانست در سطح بین المللی موفقیت چشمگیری نسبت به فصل نا موفق گذشته کسب کند. استقلال مرفاوی دارای نظم بیشتری در خطوط چند گانه خود بود و قابلیت انعطاف پذیری بالاتری نسبت به فصل پیش داشت. این تیم می توانست از عمق حمله کند و به گل برسد ، با سانتر از جناحین روی دروازه حریف موقعیت گلزنی ایجاد کند و مانند تیم های مدرن از ضربات ایستگاهی استفاده موثری داشته باشد در حالیکه استقلال فصل گذشته نتوانست چنین شرایطی را تجربه کند.
البته استقلال مرفاوی مشکلات و ضعف هایی نسبت به استقلال فصل گذشته هم داشت ، به طور مثال آمادگی جسمانی پایین تر که دلیل اصلی افت استقلال در هفته های پایانی که منجر به سقوط به رتبه سوم و حذف در مرحله حذفی جام قهرمانان آسیا شد.
استقلال مرفاوی بدون عیب نبود ولی تیم کاملتری نسبت به استقلال فصل گذشته بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد