استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

جایگزین‌مرفاوی،مظلومی یا نامجومطلق

به نظر شما کدام بهتر است ؟



یا 



صمد مرفاوی به نوعی با استعفای خود، دست مدیریت باشگاه را بازگذاشت تا واعظی‌آشتیانی با رهایی از فشارها، در شرایط بهتری راجع به کادر فنی جدید تیم استقلال دست به تصمیم‌گیری بزند.

هر چند که مدیرعامل استقلال همچنان نمی‌خواهد توپ ناکامی‌ها را به زمین صمد مرفاوی بیندازد و محکم از عملکرد سرمربی تیمش دفاع می‌کند، اما او نیز نمی‌تواند از این نکته غافل شود که مسائلی در تیم وجود داشته که اجازه نمی‌داد مرفاوی از تمام پتانسیل‌های تیمی‌اش بهره گیرد. جدا از اختلاف تنی چند از بازیکنان اسمی با صمد، خود او نیز به نیکی دریافت که به لحاظ شرایط روحی هم که شده بهتر است برای مدتی از استقلال جدا شود.

برای همین او در پایان بازی با پیکان و از دست رفتن نایب‌قهرمانی که می‌تواند منجر به پشت خط ماندن استقلال از جام باشگاه‌های آسیا شود، در جمع خبرنگاران برگه‌ای را از جیبش خارج کرد و گفت: من نمی‌خواهم ژنرال، سلطان و امپراطور باشم، تنها می‌خواهم صمد مرفاوی بنده خدا باشم. به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم که دیگر سرمربی استقلال نیستم و استعفا می‌دهم.

هر چند این شیوه استعفا دادن شائبه اجباری بودن آن را ایجاد می‌کند، اما واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره تصریح کرد: هیچ‌گاه به مرفاوی دستوری نداده‌ام. یک روز قبل از آن‌که مرفاوی از سمت خود کناره‌گیری کند، به من گفت که چنین تصمیمی دارد و من گمان کردم او تعارف می‌کند. آشتیانی درباره پذیرش یا رد استعفای مرفاوی گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ایم. امروز (شنبه) با مرفاوی نشستی خواهیم داشت و طی هفته جاری با هیات مدیره تشکیل جلسه داده و پس از مشورت در این مورد، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.

با وجود این‌که هنوز باشگاه استقلال این استعفا را رد یا قبول نکرده است، اما با توجه به اتفاقات میانه‌های فصل و اولتیماتوم دو هفته‌ای که مدیریت باشگاه به مرفاوی داد، بازگشت او به نیمکت آبی‌پوشان بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که در همان مقطع اوج نتایج ضعیف استقلال، با اصرار اعضای هیات مدیره مذاکراتی با مربیانی مثل پرویز مظلومی جهت جایگزینی مرفاوی صورت گرفت و در نهایت به این ختم شد که در جهت برقراری آرامش، مجید نامجومطلق به کادر فنی اضافه شود.

گفته می‌شود در همان زمان نامجومطلق با اکراه این مسوولیت را پذیرفته و مدیریت باشگاه به او وعده داده است که پس از چند ماه او سرمربی تیم خواهد شد.

در گفتگویی که نامجومطلق قبل از استعفای مرفاوی با «جام‌جم» داشت، به صورت ضمنی تمایلش را برای سرمربیگری استقلال نشان داد و در عین حال اعلام کرد در پایان فصل مشخص خواهد شد چه شرایطی پیش می‌آید.

آشتیانی در این باره افزود: اول باید تکلیف مرفاوی مشخص شود. اگر او در استقلال نماند درباره سرمربی بعدی تیم در جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال تصمیم‌گیری می‌شود بنابراین در صورتی که واعظی‌آشتیانی در سمت مدیریت باشگاه باقی بماند، همه قرائن و شواهد دال براین مساله است نامجومطلق گزینه‌ای است که بیشترین شانس را برای سرمربیگری استقلال دارد.

هر چند با اعلام صریح قلعه‌نویی مبنی برعدم بازگشت به استقلال، برخی از اعضای هیات مدیره پرویز مظلومی را بهترین گزینه می‌دانند که البته در این صورت باید نامجومطلق را دستیار اولش دانست.

با این حال موضوع سرمربی، تنها دغدغه استقلال نیست و مدیریت باشگاه در حال حاضر با پایان قرارداد چندین بازیکن خود مواجه است و با توجه به اخباری که در این زمینه به گوش می‌رسد، فرهاد مجیدی راه قطر را در پیش خواهد گرفت، برهانی در صورتی که مرفاوی ماندگار شود به امارات خواهد رفت و اکبرپور، کاظمی و طالب‌لو هم با استیل‌آذین به توافق رسیده‌اند.

سپاهان نیز مذاکرات جدی با خسرو حیدری و جانواریو داشته است که به طور طبیعی همه اینها می‌تواند برای مدیریت استقلال چالش‌زا باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد