استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

سپاهان اول،پرسپولیس پنجم، استقلال پانزدهم!




وقتی به عملکرد 18 تیم لیگ برتری در 12 هفته گذشته دقیق می‌شویم بیش از پیش به اهمیت بازی‌های 3 امتیازی پی می‌بریم به طوری که کسب چهار، پنج پیروزی متوالی تا حدی حاشیه امنیت ایجاد می‌کند که با چند تساوی هم خیلی جایگاه تیم تغییر پیدا نمی‌کند.

به گزارش شبکه ایران، امروز که 5 هفته از نیم فصل دوم گذشته و بازی‌های لیگ هم به روزهای سرنوشت‌ساز خود رسیده اهمیت هفته‌های پایانی بیشتر احساس می‌شود. حالا تیم‌هایی که امتیازات با ارزشی را از دست داده‌اند افسوس آن بازی‌ها را خواهند خورد. در فوتبال 3 امتیازی، تساوی شاید برای آن دسته از تیم‌هایی بد نباشد که مقابل تیم‌های بزرگ و در خانه آنها بازی می‌کنند.

به 12 هفته گذشته اشاره کردیم که تیم‌ها می‌توانستند حداکثر 36 امتیاز را برای خود به دست آورند. در این مطلب عملکرد 18 تیم را بررسی خواهیم کرد و در واقع مشخص می‌شود که نتیجه تساوی خیلی هم ارزش ندارد. در این جدول رده‌بندی سپاهان اصفهان با کسب 28 امتیاز در صدر قرار دارد.

امیر قلعه‌نویی نشان داده که بی‌جهت تیمش در صدر جدول قرار ندارد ضمن اینکه یک بازی معوقه مقابل مقاومت سپاسی در خانه دارند. در واقع سپاهان از 33 امتیاز، 28 امتیاز را کسب کرده است. ذوب آهن نیز 22 امتیاز در 12 هفته به دست آورده که نشان می‌دهد جایگاه آنها در مکان دوم بی‌جهت نبوده است اما نکات جالب این جدول از مکان سومش شروع می‌شود. ملوان انزلی که در مکان هشتم ایستاده در 12 هفته گذشته با 21 امتیاز تیم سوم است اما نکته جالب‌تر مربوط به پاس همدان است، تیمی که از 12 هفته پیش و بازی با پیکان سکان هدایتش را به اصغر مدیرروستا داد و امروز از 4 تیم انتهای جدول فاصله گرفته است.

پاس با مدیرروستا طی 12 بازی 19 امتیاز را به دست آورد، نتیجه‌ای مشابه تراکتورسازی و البته با تفاضل گل کمتر، به نظر می‌رسد ادامه این روند کار را برای تیم‌های انتهای جدول سخت‌تر می‌کند. استیل‌آذین در این جدول با 18 امتیاز در مکان ششم قرار دارد. شاگردان حمید استیلی امتیازات با ارزشی را از دست دادند و البته پیروزی‌های با ارزشی مقابل سپاهان، پرسپولیس، مس کرمان به دست آوردند.

پرسپولیس از همین تعداد بازی 17 امتیاز گرفته و به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از استقلال اهواز قرار دارد. هفته‌هایی که این تیم با کرانچار در نتیجه‌گیری نوسان داشت باعث از دست رفتن امتیازات با ارزشی شد.

داود مهابادی در 12 هفته گذشته افت قابل محسوسی داشته و همین مهم باعث شد تا آنها امروز در مکان نهم باشند. به نظر می‌رسد او باید به روزهای اول لیگ برگردد و دلایل چگونه نتیجه‌ گرفتنش را بررسی کند. از میان تیم‌های انتهای جدول، غیر از پاس همدان که بهترین نتیجه را گرفته، باید به فولاد خوزستان هم اشاره داشت. تیم مجید جلالی با کسب 15 امتیاز بالاتر از شاهین پارس، صبا، پیکان، مقاومت و سایپا قرار دارد.

حمید درخشان که ادعای کسب سهمیه آسیا را دارد در این جدول در مکان 13 ایستاده است. جایگاه استقلال بسیار عجیب است. کسب 11 امتیاز از 12 بازی و جالب اینکه تیم بحران زده مس کرمان هم همین تعداد امتیاز را کسب کرده و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در مکان شانزدهم قرار دارد.

شاگردان صمد مرفاوی در این جدول پانزدهم هستند اما اگر امروز آنها را در مکان چهارم می‌بینیم به لطف همان بازی‌های 3 امتیازی است. استقلال از 4 بازی هفته اول با دو گل زده 8 امتیاز گرفته بود. بدون تردید دلایل زیادی برای نتیجه نگرفتن آنها وجود دارد که در حوصله این مطلب نمی‌گنجد.

تیم‌های ابومسلم و راه‌آهن هم با 9 امتیاز در انتهای این جدول ایستاده‌اند. این بررسی نشان می‌دهد که نتیجه  برخی تغییرات در تیم‌ها چگونه بوده است. پاس همدان در این میان بهترین نتیجه را گرفته و پس از آن استقلال اهواز، فولاد، شاهین پارس و صبای قم هم قرار دارند. ضمن اینکه می‌توان پی برد یکسری تغییرات تاثیر چندانی نداشته مثل اخراج ارنی‌برنتس از راه‌آهن یا آوردن لوکا به جای مظلومی در مس کرمان.  یکسری تیم‌ها هم نیاز به بررسی بیشتری دارند مثل استقلال.

البته مسوولان باشگاه استقلال اولتیماتوم 2 هفته‌ای را برای صمد مرفاوی در نظر گرفته‌اند و اینطور که به نظر می‌رسد او باید از بازی مقابل تراکتورسازی و استیل‌آذین 6 امتیاز بگیرد چرا که پس از آن استقلالی‌ها قبل از دربی باید به مصاف ابومسلم بروند که اگر وضعیت این تیم تا آن موقع مشخص نشد و به امتیاز نیاز داشته باشد بازی سختی برای مرفاوی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد