استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال – فولاد؛ 90 دقیقه پلک نزنید

 
image : استقلال تهران و فولاد خوزستان برگزارکننده یک دیدار حساس خواهند بود که نتیجه نهایی آن می‏تواند روی سرنوشت مربیان دو تیم تاثیر بگذارد.

استقلال – فولاد خوزستان(جمعه 30 مرداد 1388)
ورزشگاه: آزادی تهران
ساعت 19:15
پیش‏بینی وضع هوا: آفتابی، 34 درجه سانتیگراد

تیم استقلال در شرایطی برابر فولاد قرار می‏گیرد که در این بازی می‏تواند از حمایت طرفداران پرشمار خود در ورزشگاه آزادی برخوردار باشد. پس از محرومیت هواداران استقلال در هفته نخست باید منتظر اتفاقاتی باشیم که می‏تواند در پایان به سود هر یک از دو تیم تمام شود.
استقلال تا به حال به رغم کسب 4 امتیاز از دو بازی گذشته فوتبال جذابی را ارائه نکرده و با زدن یک گل در دو مسابقه نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند، هر چند این تیم در خط دفاعی پیشرفت محسوسی داشته و تاکنون گلی دریافت نکرده است. استقلال خلاء یک بازیگردان تمام عیار را در مرکز میدان با تمام وجود حس می‏کند، به عبارت بهتر در غیاب جباری و جانواریو، عملاً استقلال در میانه میدان مهندس طراح ندارد و همین امر باعث شده بازی آبی‏پوشان یکنواخت و کاملاً قابل پیش‏بینی باشد. گل نزدن مهاجمان این تیم نیز در صورت تداوم تبدیل به یک معضل جدی خواهد شد.
البته تیم میهمان یعنی فولاد خوزستان هم شرایط خوبی ندارد. قرمزهای اهواز به رغم برتری میدانی در دو بازی گذشته برابر راه آهن و فولاد فقط یک امتیاز بدست آورده‏اند و این برای تیمی که با کنار گذاشتن مجید جلالی به دنبال کسب رتبه‏ای بهتر از لیگ هشتم است، نمی‏تواند قابل قبول باشد. فولادی‏ها نیز در خط حمله با مشکلاتی مواجه‏اند و نبود یک مهاجم فیزیکی را در ترکیب تیمشان حس می‏کنند. خط دفاعی آن‏ها نیز روی حرکات سرعتی خیلی راحت جا می‏ماند و با کنار گذاشتن جلال کاملی‏مفرد این ضعف نهان‏تر شده است.
روی کاغذ استقلال مهره‏های کلیدی‏تری دارد که می‏توانند کفه ترازو را به سمت خود سنگین‏تر کنند اما لوکا بوناچیچ هر کاری را هم که بلد نباشد، حداقل حمله در عمق و ضد حملات سریع را خیلی خوب بلد است. این دیدار می‏تواند آبستن حوادث زیادی باشد، لطفاً 90 دقیقه پلک نزنید... .

مصاحبه
صمد مرفاوی سرمربی استقلال در مورد این دیدار گفت: « : فولاد یکی از تیم‌های خوب ایران است و مربی آنها در ایران شناخته شده محسوب می‌شود. او می‌داند چگونه از بازیکنانش استفاده کند اما ما هم برای این بازی برنامه داریم. مه تیم‌ها برای گرفتن امتیاز وارد زمین می‌شوند و ما هم از این قائده مستثنی نیستیم. در طول هفته تمرینات منظم و خوبی را پشت سر گذاشتیم و به خوبی می دانیم فولاد دست و پا بسته به تهران نمی آید و با توجه به انگیره‌‌ای که آنها دارند بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود. همه تیم‌ها جدیدا مقابل حریفان خود با روش های مختلفی بازی می‌کنند و این مسئله کار را برای حریف سخت می‌کند. »
نعیم سعداوی دستیار بوناچیچ در فولاد نیز گفت: « هر چند که بازیکنان ما در دو بازی گذشته کمی دور از انتظار ظاهر شدند و نتوانستیم امتیازات مناسبی را کسب کنیم،‌ با این حال آنها از انگیزه بسیار بالایی برای شکست استقلال برخوردار هستند.ضمن اینکه بوناچیچ، سرمربی تیم نیز استقلال را به خوبی زیر نظر داشته و با سیستم بازی این تیم آشناست. امیدوارم در نهایت بازی زیبای فولاد با کسب هر سه امتیاز بازی توام باشد. »

دوئل مرفاوی – بوناچیچ
جدال لفظی شدید بوناچیچ و مرفاوی را در لیگ ششم که باید دارید؟ جایی که بوناچیچ سرمربی جوان آبی‏ها را پس از باخت دو بر یک سپاهان به سخره گرفت: « استقلال که نیازی به آنالیز ندارد، آن‏ها فقط بلدند اوت دستی بیاندازند. » مرفاوی نیز بی آنکه توجهی به حرف‏های لوکا داشته باشد، گفت: « این تاکتیک جزء تاکتیک‏های روز دنیاست و حرف‏های او برای توجیه شکست تیمش است. » حالا بعد از دو فصل غیبت، این دو مربی رودروی هم قرار می‏گیرند.

قهرمان‏های لیگ چهارم و پنجم
استقلال و فولاد خوزستان جزء شش قهرمان گذشته لیگ برتر هستند. استقلال دو بار و فولاد یک بار فاتح لیگ حرفه‏ای شده‏اند اما جالب است بدانید قهرمانی‏های این دو تیم بطور متوالی اتفاق افتاده است، به نحوی که فولاد سال 83 در لیگ چهارم و استقلال سال 84 در لیگ پنجم به عنوان قهرمانی رسیده‏اند.

لب خط داغ
جواد شیرزاد هافبک چپ پای شمالی جزء معدود خوب‏های فولاد در دو بازی گذشته بوده و خسرو حیدری بدون شک در حال حاضر آماده‏ترین بازیکن راست پای فوتبال ایران محسوب می‏شود. جذاب‏‏ترین صحنه این مسابقه می‏تواند در تقابل این بازیکن در لب خط طولی زمین اتفاق بیفتد.

هشتمین تقابل لوکا با استقلال
لوکا بوناچیچ سرمربی کنونی فولاد در 7 بازی گذشته مقابل استقلال 2 برد، 3 تساوی و 2 باخت بدست آورده است.

غایبان
برخلاف فولاد که تمامی بازیکنان کلیدی‏اش را در اختیار دارد، استقلال مجتبی جباری را به دلیل آسیب‏دیدگی در اختیار ندارد. ضمن اینکه حضور جان‏واریو و کوشکی هم در ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
استقلال: طالب‏لو، منتظری، صادقی، شکوری، بیک‏‎زاده، کاظمی، رحمتی، حیدری، روانخواه، برهانی، اکبرپور
فولاد: آشنا، والی، علوی، احمدی، موجیری، سرلک، ابوالهیل، رحمانی، شیرزاد، زادمحمود، فیض‏الهی

داوران
داور وسط: علیرضا فعانی
کمک داورها: کامرانی‏فر، نوری
داور چهارم: احمدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد