استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

قهرمان قهرمانان لیگ برتر فوتبال ایران کدام تیم است؟

از سال ‪ ۱۳۸۰‬تا کنون، هشت دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار شده است که تیم‌های پرسپولیس و استقلال دو بار و سپاهان، پاس، فولاد و سایپا هر کدام یک بار به عنوان قهرمان این رقابتها شناخته شده اند، اما قهرمان قهرمانان این هشت دوره کدام تیم است؟
به گزارش ایرنا، سه دوره اول تا سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در سال‌های ‪ ۱۳۸۰‬تا ‪ ۱۳۸۳‬با ‪ ۱۴‬تیم برگزار شد که در هر دوره این بازیها ‪۳۹۴‬ دیدار بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر انجام شد.

در بررسی سه دوره نخست این رقابتها مشخص می‌شود که دوره سوم با ‪ ۴۵۹‬گل زده در ‪ ۳۹۴‬دیدار و میانگین ‪ ۱/۱۶‬گل در هر دیدار، بیشترین گل‌های رد بدل شده در این سه دوره است.

همچنین دوره دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران یعنی در سال ‪۱۳۸۲ - ۱۳۸۱‬ میانگین ‪ ۱/۲۵‬امتیاز در هر دیدار این بازیها نصیب تیم‌ها شده که بیشترین امتیاز در این سه دوره است. در حالی که این میانگین در دوره سوم ‪ ۱/۲۳‬و در دوره اول ‪ ۱/۱۲‬بوده است.

دوره‌های چهارم تا ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با ‪ ۱۶‬تیم برگزار شد که در هر دوره این رقابتها، ‪ ۴۸۰‬بازی بین تیم‌ها انجام شد.

بیشترین گلهای زده شده در این سه دوره، در دوره ششم است که با ‪ ۵۶۱‬گل از خطر دروازه‌ها گذشت و میانگین ‪ ۱/۱۶‬گل برابر با میانگین گل‌های زده شده در هر بازی دوره سوم است.

تیم‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران در دوره چهارم بیشترین امتیاز را بین خود تقسیم کردند بطوریکه این تیم ها، در این دوره (‪(۱۳۸۴ - ۱۳۸۳‬ ، ‪ ۶۴۴‬امتیاز بدست آورند که میانگین هر دیدار آن برابر با ‪ ۱/۳۴‬امتیاز است.

دوره‌های هفتم و هشتم فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران با ‪ ۱۸‬تیم برگزار گردید و در هر دوره نیز ‪ ۶۱۲‬بازی انجام شد که در دوره هشتم (سال گذشته) با میانگین ‪ ۱/۲۷‬گل در هر دیدار، بیشترین گلهای دوره‌های مختلف لیگ برتر فوتبال به ثمر رسیده است .

همچنین در این دوره (هشتم)، میانگین امتیازهای تقسیم شده بین تیم‌ها در هر دیدار ‪ ۱/۳۴‬امتیاز است که در بین هشت دوره گذشته رکورد دار این موضوع است.

برای مشخص شدن قهرمان قهرمانان هشت دوره ادواری لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، عملکرد تیم‌های قهرمان در هشت دوره گذشته لیگ برتر فوتبال بررسی می‌شود.

در این گزارش برای تعیین قهرمان قهرمانان، نحوه عملکرد تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، پاس، فولاد خوزستان، استقلال تهران و سایپا در ‪ ۲۳۶‬بازی خود در هشت دوره لیگ برتر در سه محور تعداد پیروزی، گل‌های زده شده و امتیازهای کسب شده، بررسی می‌شود.

گزارش عملکرد هر تیم به ترتیب قهرمانی در دوره‌های لیگ برتر به قرار زیر است:

*پرسپولیس
عملکرد تیم پرسپولیس، قهرمان دوره‌های اول و هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران نشان می‌دهد این تیم در ‪ ۲۳۶‬بازی خود در این هشت دوره لیگ برتر، ‪ ۱۰۶‬دیدار را با پیروزی به اتمام رسانده، ‪ ۸۰‬دیدار را مساوی کرده و نتیجه ‪ ۵۰‬بازی را به حریفان خود واگذار نموده است.

این تیم با ‪ ۱۰۶‬برد خود توانسته است نزدیک به ‪ ۴۵‬درصد بازی هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد.

از نظر گل زده و امتیازات کسب شده، تیم پرسپولیس با ‪ ۳۴۴‬گل زده در هشت دوره لیگ برتر و کسب ‪ ۳۹۲‬امتیاز در مقام دوم بین هشت تیم قهرمان ادوار لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.

پرسپولیس به صورت میانگین در هر دیدار خود ‪ ۱/۴۵‬گل زده دارد و بطور میانگین از هر بازی خود ‪ ۱/۶۶‬امتیاز بدست آورده است.


*سپاهان اصفهان
تیم سپاهان اصفهان نیز در ‪ ۱۰۳‬دیدار خود از ‪ ۲۳۶‬بازی در هشت دوره لیگ برتر باشگاه‌های فوتبال ایران با پیروزی از میدان مسابقه خارج شده و این آمار حکایت از آن دارد که این تیم در ‪ ۴۳‬درصد از مسابقات خود، پیروز شده است.

سپاهان با ‪ ۲۸۷‬گل زده در ‪ ۲۳۶‬دیدار به صورت میانگین ‪ ۱/۲۱‬گل در هر دیدار در درون دروازه حریفان قرار داده و در مجموع ‪ ۳۷۷‬امتیاز در هشت دوره کسب کرده که میانگین هر بازی، ‪ ۱/۵۹‬امتیاز است.


*پاس
تیم فوتبال پاس که قهرمانی دوره سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران را در کارنامه خود دارد، در ‪ ۲۳۶‬مسابقه در این هشت دوره ‪ ۹۳‬برد، ‪ ۸۴‬مساوی و ‪ ۵۹‬شکست را به نام خود ثبت نموده است.

این تیم در مجموع دیدارهای خود ‪ ۳۳۹‬گل به ثمر رسانده و ‪ ۳۶۳‬امتیاز از حریفان خود کسب کرده که میانگین ‪ ۱/۵۳‬امتیاز در هر بازی و ‪ ۱/۴۳‬گل در هر دیدار را در پرونده خود ثبت کرده است.


*فولاد خوزستان
فولاد خوزستان یکی از تیم‌های قهرمان لیگ برتر فوتبال است که در دوره چهارم به این مقام دست یافت. این تیم در دوره اول و هفتم در لیگ برتر حضور نداشت و در شش دوره دیگر این رقابتها، ‪ ۱۷۶‬دیدار انجام داده که ‪۷۰‬ برد، ‪ ۵۴‬مساوی و ‪ ۵۲‬باخت نتیجه تلاش این تیم در این دیدارهاست.


*استقلال تهران
استقلال تهران نخستین بار در دوره پنجم لیگ برتر فوتبال موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابتها شد و قهرمانی خود را در دوره هشتم برای دومین بار تکرار کرد.

این تیم در مجموع ‪ ۲۳۶‬بازی خود در هشت دوره بازیها، ‪ ۱۱۱‬پیروزی که بیشترین برد برابر با ‪ ۴۷‬درصد دیدار هایش در بین هشت تیم قهرمان را دارد.

استقلال تهران ‪ ۷۶‬مساوی و ‪ ۴۹‬باخت نیز در پرونده لیگ برتر خود دارد که این آمار نشانگر برتری این تیم نسبت به سایر قهرمانان لیگ برتر است.

استقلال تهران با ‪ ۳۶۴‬گل زده در ‪ ۲۳۶‬بازی، قوی‌ترین خط حمله را با میانگین ‪ ۱/۵۴‬گل در هر بازی به خود اختصاص داده و به صورت میانگین ‪ ۱/۷۳‬امتیاز از هر دیدار در مقابل حریفانش کسب کرده است.


*سایپا
نارنجی پوشان سایپا که در ششمین دوره لیگ برتر فوتبال قهرمان شدند، در ‪ ۲۳۶‬دیدار خود در این رقابتها، ‪ ۷۵‬پیروزی، ‪ ۸۳‬مساوی و ‪ ۷۸‬باخت دارند. این تیم با ‪ ۳۱‬درصد پیروزی در دیدارهای خود، جایگاه مناسبی در بین هشت تیم ندارد.

تیم سایپا با ‪ ۲۷۴‬گل زده در ‪ ۲۳۶‬بازی از میانگین ‪ ۱/۱۶‬گل زده در هر دیدار برخوردار است و ‪ ۱/۳۳‬امتیاز نیز از هر مسابقه کسب کرده است.

در هشت دوره گذشته لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران هر ساله جدول گل زنان ترسیم و بر اساس گل‌های زده بازیکنان، آقای گل مشخص می‌شود.

یکی دیگر از محورهای ارزیابی و انتخاب قهرمان قهرمانان هشت دوره لیگ برتر فوتبال در این گزارش برترین گل زنان هر دوره است. بر این اساس به پنج بازیکن که در هر دوره لیگ برتر بیشترین گل‌ها را به ثمر رسانده‌اند توجه شده که بر اساس داده‌های آماری این دوره ها، نتایج زیر بدست آمد.

پنج بازیکن تیم استقلال تهران در چهار دوره (دوره پنجم دو بازیکن) در بین ‪ ۵‬نفر اول گل زنان لیگ برتر بوده و در مجموع با ‪ ۸۵‬گل زده مقام نخست این رتبه بندی را به خود اختصاص داده اند.

برای باشگاه استقلال تهران غلامرضا عنایتی در دوره سوم با ‪ ۱۱‬گل زده نفر سوم، در دوره چهارم با ‪ ۲۰‬گل زده نفر اول و در دوره پنجم نیز با ‪ ۲۱‬گل زده نفر اول بوده است. سیاوش اکبر پور با ‪ ۱۲‬گل زده نفر پنجم دوره پنجم و آرش برهانی نیز با ‪ ۲۱‬گل زده آقای گل دوره هشتم لیگ برتر فوتبال بودند.

از این نظر، بازیکنان تیم‌های ابومسلم و ذوب آهن اصفهان هر دو در چهار دوره و به ترتیب با ‪ ۵۷‬و ‪ ۵۶‬گل زده مکان‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

رقیبان دیرینه گلزنان استقلال تهران یعنی بازیکنان پرسپولیس در چهار دوره با ‪ ۴۶‬گل زده در زمره پنج نفر اول گل زنان لیگ بودند و از این نظر مقام چهارمی را دارند.

غلامرضا عنایتی تنها بازیکنی است که در سه دوره لیگ برتر فوتبال با تیم های ابومسلم در دوره اول و با استقلال تهران در دوره‌های چهارم و پنجم، آقای گل شده و در مجموع هشت دوره گذشته این رقابتها با ‪ ۷۸‬گل زده در پنج دوره، حضوری فعال داشته است.

از این نظر فریدون فضلی با ‪ ۵۸‬گل زده یکی از بهترین پنج بازیکن گل زن در چهار دوره لیگ برتر است و مقام دوم را دارد. او در دوره چهارم با ‪ ۱۴‬گل برای ابومسلم مقام سوم، در دوره پنجم با ‪ ۱۷‬گل برای استقلال اهواز مقام دوم، در دوره ششم با ‪ ۱۴‬گل برای استقلال اهواز مقام سوم و در دوره هشتم با ‪ ۱۳‬گل (صبای قم) مقام پنجم گلزنان را بدست آورده است.

از مجموع داده‌های آماری فوق می‌توان نتیجه گرفت تیم فوتبال استقلال تهران بهترین عملکرد را در بین هشت تیم قهرمان در هشت دوره لیگ برتر فوتبال ایران دارد و می‌توان این تیم را به عنوان قهرمان قهرمانان معرفی کرد.

تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم این رتبه بندی قرار دارند.

حال باید دید نتایج دیدارهای دوره نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران که از پنج شنبه ‪ ۱۵‬مرداد با دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و مس کرمان آغاز می‌شود، در نهایت چه تغییراتی در این رتبه بندی بوجود خواهد آورد.

آیا تیم استقلال تهران می‌تواند از مقام قهرمانی خود در دوره هشتم و عنوان قهرمان قهرمانان هشت دوره این رقابتها دفاع کند.




باز هم افتخار از آن استقلال است 


*استقلال سرور هر چی تیمه*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد