استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

قلعه‌نویی: با تمرینات مسخره 4 قهرمانی آوردم

چالش‌های رسانه‌ای مسئولان استقلال با امیر قلعه‌نویی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که سپاهان و استقلال در اولین هفته لیگ مقابل هم قرار خواهند گرفت و قابل پیش‌بینی است که حملات طرفین به یکدیگر نسبت به روزهای گذشته اوج می‌گیرد.

 امیر قلعه‌نویی و واعظ‌آشتیانی در چند ماه اخیر بارها علیه یکدیگر موضع گرفته‌اند هرچند که قلعه‌نویی در خیلی از موارد خودش را مقصر نمی‌داند و تاکید می‌کند که اگر حرفی هم زده، فقط در پاسخ اظهارنظرهای مختلف استقلالی‌ها بوده است. سرمربی فعلی سپاهان در مورد آخرین وضعیت تیمش و مسائل مختلف دیگر با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

 
وضعیت فعلی سپاهان را چطور می‌بینید؟

در ابتدا باید مبعث حضرت رسول اکرم را خدمت شیعیان تبریک بگویم. خوشبختانه سپاهان وضعیت بسیار خوبی دارد و بازیکنان پس از پشت‌سر گذاشتن تمرینات تاکتیکی و بدنسازی به هماهنگی رسیده‌اند. ما چند بازی تدارکاتی هم خواهیم داشت تا قبل از شروع لیگ به هماهنگی کامل برسیم. البته تنها مشکل ما غیبت ابراهیم توره و عمادرضا در تمرینات است.

 
شما در مقابل بی‌نظمی این دو بازیکن چه تصمیمی خواهید گرفت؟

داستان عمادرضا با توره فرق می‌کند. عماد با سپاهان قرارداد ندارد و در ضمن درگیر جام کنفدراسیون‌ها بود و حتی با باشگاه تماس تلفنی داشت ولی توره در تمرینات حاضر نشده و طبق بندهایی که در قرارداد او آمده است توسط باشگاه جریمه خواهد شد. آقای ساکت با این بازیکن قرارداد مشروط امضا کرده است و اگر بی‌انضباطی دیده شود براساس بندهایی که در قرارداد وجود دارد به طور حتم جریمه‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

 
بحث جریمه جداست ولی قبول دارید که این غیبت‌ها از لحاظ فنی، دیدگاه و برنامه‌های یک مربی را به هم می‌ریزد؟

بله قبول دارم. فقط امیدوارم که دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد.

 
از خریدهای سپاهان در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟

خریدهای ما عالی بود و همه بازیکنان جدید و بازیکنان فصل گذشته سپاهان را تحسین می‌کنند.

 
خیلی‌ها معتقدند سپاهان مدعی اول قهرمانی است. این تفکر امیر قلعه‌نویی را تحت فشار قرار نمی‌دهد؟

فوتبال به این سادگی نیست که خیلی راحت حرف از قهرمانی بزنیم. باید زحمت بکشیم تا به هدف‌مان برسیم. به نظر من سپاهان فاکتورهای لازم را برای کسب عنوان قهرمانی دارد و امیدوارم به این عنوان برسیم.

 
بازیکنی مثل محرم نویدکیا برای سپاهان یک مهره کلیدی محسوب می‌شود ولی او در این چند سال بارها دچار مصدومیت شده است. شما قصد ندارید یک بازیکن را که خصوصیاتش شبیه نویدکیا باشد به سپاهان اضافه کنید؟

محرم یک بازیکن وزنی و فنی است که ارزش زیادی برای سپاهان دارد و ما در تلاش هستیم تا او را آماده کنیم که برای سپاهان بازی کند. در ضمن بازیکنان دیگری هم مثل مهدی کریمیان یا حاج‌صفی داریم که می‌توانند خواسته‌های ما را پیاده کنند.

 
خداحافظی محمود کریمی به دلیل مصدومیتی که داشت تلخ بود. اینطور نیست؟

کریمی را یک فوتبالیست استثنایی می‌دانم. جالب اینجاست که او سال گذشته پس از مصدومیتش، به هیچ عنوان به باشگاه نمی‌آمد تا پول بگیرد و در این فوتبال کمتر بازیکنی را سراغ داریم که چنین رفتاری داشته باشد. محمود در اردوی ترکیه با ما تمرین کرد ولی تصمیم گرفت که خداحافظی کند. او گفت هر وقت به شرایط ایده‌آل برگشت برای سپاهان بازی خواهد کرد و باید این را هم بگویم که به محمود پیشنهاد دادم تا به عنوان مربی در کنار ما باشد ولی قبول نکرد.

 
شما به مسئولان سپاهان قول قهرمانی داده‌اید؟

خیر من به هیچ عنوان قول قهرمانی نداده‌ام.

 
ولی مثل اینکه رجایی مدیرعامل کارخانه در جشن سپاهان از شما خواسته که این تیم را قهرمان کنید. اینطور نیست؟

آقای رجایی دید بالایی دارند و معتقدند که از طریق ورزش می‌توان پیام‌رسانی کرد و به همین دلیل خواستند که سپاهان قهرمان شود.

 
فکر نمی‌کنید سپاهان برای جذب بازیکنان جدید بیش از حد هزینه کرد؟

این مسائل را دوستانی مطرح می‌کنند که نمی‌خواهند موفقیت سپاهان و به‌خصوص امیر قلعه‌نویی را ببینند. هیچ ایرادی ندارد که یک تیم قهرمان شود و یا اینکه به اهدافی که مسئولانش در نظر دارند برسد و بازیکنان و کادر فنی هم پاداش یا پول قراردادشان را دریافت کنند. به نظر من این موضوع هیچ ایرادی ندارد و آنهایی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند ولی باید بگویم که توکل من به خداست. این آقایان که چنین حرف‌هایی را می‌زنند چرا به این توجه نمی‌کنند که بودجه باشگاه نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش پیدا کرده است. در ضمن چرا هیچکس به خریدهای فصل گذشته سپاهان توجه نمی‌کند. من به این حرف‌ها زیاد توجهی نمی‌کنم و کار خودم را انجام می‌دهم و دوست ندارم به این فکر کنم که فلانی از هزینه‌های سپاهان حرف می‌زند و یا اینکه یک نفر دیگر می‌گوید تمرینات قلعه‌نویی مسخره است. هیچ ایرادی ندارد، من با تمرینات مسخره 4 بار قهرمان شدم، نایب‌قهرمانی هم به دست آوردم، تیمم پرامتیازترین تیم لیگ برتر شد، خودم بیشترین امتیاز را در بین مربیان لیگ برتری به دست آوردم و صاحب بهترین گلزن، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع هم شدیم. من با تمرینات مسخره این عناوین را به دست آوردم.

 
مثل اینکه از مسائل چند هفته اخیر به شدت ناراحت هستید؟
من زیاد خودم را درگیر این مسائل نمی کنم ولی شما باید ببینید چه کسی از من انتقاد می کند و از دهان چه کسی این حرف‌ها خارج می‌شود. اگر فوتبالیستی مثل مهدی مهدوی‌کیا که چند سال در خارج از ایران بازی کرده است و یا جواد نکونام که در اسپانیا بازی می‌کند و یا علی کریمی از من انتقاد کند جای هیچ حرفی نیست. اگر حشمت مهاجرانی و یا امیر حاج‌رضایی از من ایراد بگیرد هیچ عیبی ندارد ولی باید این را در نظر گرفت که این حرف‌ها از دهان چه کسی خارج می‌شود. شما می‌توانید از بازیکنانی که زمان سرمربیگری من در تیم ملی حضور داشتند سئوال کنید که کار قلعه‌نویی در مورد تمرینات، مسائل تاکتیکی و انضباط تیمی چطور بود. خوشحالم که آقای مسعود معینی یک سال و نیم پیش گفتند که بعد از انقلاب فقط 2 تیم در فوتبال ایران برنامه و ساختار داشتند. یکی تیم فوتبال سپاهان و دیگری تیم ملی در زمان مربیگری بنده. من در بالاترین سطح فوتبال هفده، هجده قهرمانی به دست آورده‌ام و لژیونری بودم که بدون بازی کردن در استقلال و پرسپولیس و از تیم شاهین راهی قطر شدم و با ابراهیم قاسمپور قهرمان جام حذفی و لیگ این کشور شدیم. با استقلال هم در تورنمنت‌های مختلف از جمله جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شدم.

 
چالش شما با باشگاه استقلال تا کی ادامه خواهد داشت؟

به هیچ عنوان در شان و شخصیت من نیست که جواب بعضی‌ها را بدهم و این درست نیست که علیه استقلال باشگاه محبوب خودم که سال‌ها در آن حضور داشته‌ام حرف بزنم و همه دیده‌اند که هیچ وقت حاشیه درست نکرده‌ام و در مقابل خیلی از حرف‌ها سکوت کرده‌ام. حتی در کنفرانس مطبوعاتی هم گفتم که وقت ندارم به بعضی از حرف‌ها گوش بدهم. حالا سئوال من این است که آقایانی که از مسلمانی حرف می‌زنند آیا تا به امروز گفته‌اند که امیر قلعه‌نویی چقدر از باشگاه استقلال طلب دارد و یا اینکه آیا حق و حقوقش را به طور کامل دریافت کرده است.

 
یعنی از باشگاه استقلال طلب دارید؟

بله من طلب دارم ولی هیچ وقت حرفی نزدم ولی آقایان هم هیچ حرفی نزدند و سئوال من این است که آیا طلب من در شرایطی که تا 2 هفته دیگر فصل جدید لیگ برتر آغاز می‌شود نباید پرداخته شود؟ نمی‌دانم چرا آقایان دنبال مسائلی می‌روند که حاشیه درست شود و حرف از ادبیات من و یا حرف‌هایم در رختکن می‌زنند.

 
در این مورد حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده است. آیا واقعا شما در رختکن از الفاظ ناشایست استفاده می‌کردید؟

این مسائل هم یکی دو سال است که در فوتبال ایران مد شده و به آن می‌پردازند و دیگر نمی‌خواهم حرف‌هایم را ادامه بدهم. فقط سئوال من این است که اگر امیر قلعه‌نویی اینقدر ایراد دارد پس چرا این همه آقایان اصرار داشتند که قراردادم تمدید شود. به آن مکه‌ای که رفتم و به جان پسرم قسم می‌خورم که من برای ماندن در استقلال کوچک‌ترین شرطی نگذاشتم و گفتم که به احترام مردم هیچ حرفی از پول نمی‌زنم و قرارداد را سفید امضا می‌کنم. به نظر من بعضی‌ها استقلالی نیستند و مردم استقلالی‌های واقعی را می‌شناسند که در دسته سوم با این تیم بودند و حتی زمانی که در رده‌های پایین جدول هم قرار داشت این تیم را تنها نگذاشتند.

 
چند روز پیش ناصر حجازی در مصاحبه‌ای گفت که واعظ آشتیانی را قبل از مدیرعاملی‌اش در استقلال حتی 2 نفر هم نمی‌شناختند. حرف‌های او را خواندید؟

آقای حجازی از جنس ورزش است که این حرف‌ها را می‌زند. من معتقدم آدم‌هایی که غیرفوتبالی هستند قداست فوتبال را می‌شکنند. من در سال‌های گذشته در تیم‌های زیادی مثل استقلال اهواز، مس کرمان و تیم‌های دیگر کار کرده‌ام ولی همچنان با مسئولان آنها در تماس هستم و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. البته باز هم باید به موضوع طلبم از باشگاه استقلال اشاره کنم و اینکه قبل از شروع فصل و زمانی که آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل بود بندی در قرارداد من گذاشته شد که اگر قهرمان شدیم پاداش ویژه‌ای دریافت کنم. البته باید انصاف را هم رعایت کنم و بگویم که این پاداش را آقایان در هیات‌مدیره هم تصویب کرده‌اند ولی همچنان طلب من پرداخته نشده است.


فکر نمی‌کنید که این حاشیه‌ها در آستانه بازی حساس استقلال و سپاهان، حرف و حدیث‌ها را بیشتر کند و تمامی مسائل فنی زیر سایه قرار بگیرد؟

بازی سپاهان و استقلال هم مثل تمامی مسابقات دیگر است و به هیچ عنوان حساس نیست. فقط باید بگویم که برای مجموعه استقلال و تماشاگران این تیم که در کوچه و خیابان از من قدردانی می‌کنند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم موفق باشند. الان هم خیلی خوشحالم که با آرامش کارم را در سپاهان دنبال می‌کنم و از هواداران این تیم هم تشکر ویژه‌ای دارم. الان کار به جایی رسیده که تمرینات سپاهان با حضور 1000 تماشاگر برگزار می‌شود و ما دوست داریم که در دل مردم تمرین کنیم تا به موفقیت برسیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد