استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

استقلال قهرمان

پایگاه طالاع رسانی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

عنایتی: جایگاه واقعی استقلال قهرمانی در آسیا است



بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران و کنار رفتن قلعه‌نویی که با حاشیه‌های فراوانی نیز همراه بود واعظ آشتیانی، مدیرعامل باشگاه با در دست گرفتن تمام کارها اقدام به جذب بازیکنان مورد علاقه خود کرد. رضا عنایتی یکی از بازیکنانی بود که قلعه‌نویی در نیم فصل گذشته از مسئولان باشگاه خواسته بود مقدمات جذب او را فراهم کنند ولی تعلل مدیران باشگاه و همچنین مشکل‌تراشی مسئولان باشگاه النصر امارات باعث شد  این انتقال صورت نگیرداما با پایان لیگ واعظ آشتیانی بلافاصله آقای گل سه دوره لیگ برتر را جذب استقلال کرد تا خیال سرمربی جدید (صمد مرفاوی) را از خط حمله تیمش راحت کند. عنایتی که در تیم‌های ابومسلم و استقلال تهران توانست سه بار عنوان آقای گلی لیگ برتر را کسب کند پس از رفتن به کشور امارات فصل ناموفقی را پشت‌سر گذاشت و همین امر باعث شد سرمربی النصر او را به یک نیمکت‌نشین تبدیل کند. او در دوران مربیگری علی دایی به تیم ملی نیز دعوت شد اما وقتی در امر گلزنی موفق ظاهر نشد با انتقاد تماشاگران از تیم ملی قهر کرد و دیگر بازنگشت. بازگشت او به استقلال می‌تواند کمک بزرگی به مرفاوی باشد. با مهاجم 33 ساله آبی‌پوشان پایتخت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

>>> با توجه به دوری سه ساله از استقلال چطور شد که دوباره به این تیم بازگشتی؟

هدف اصلی من از بازگشت به استقلال این بود که به این تیم کمک کنم تا در آسیا به جایگاه واقعی‌اش که همان سکوی قهرمانی است برسد و در این راه انگیزه‌ای زیاد نیز دارم. استقلال خانه من است و امیدوارم بتوانم همانند آن سال‌ها با انرژی و تعصب بازی کنم و با همان روحیه به میدان بروم.

>>> کار با مرفاوی به عنوان سرمربی تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

مرفاوی سال‌های متعددی با استقلال کار کرده و از این تیم شناخت زیادی دارد. من مدتی شاگرد او بودم و فکر می‌کنم با حضور او استقلال حتماً موفق خواهد شد. ما باید امسال دست به دست هم دهیم و همه عوامل و بازیکنان کمک کنند تا این تیم پرطرفدار به جایگاه اصلی خود که همان قهرمانی در آسیا است برسد. در ضمن مرفاوی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری می‌کند و راه پیروز شدن تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس بی‌حاشیه شدن آنهاست.

>>> با توجه به حضور برهانی، اکبرپور و سیدصالحی در خط حمله استقلال چقدر به قرار گرفتن در ترکیبی ثابت امیدواری؟

به نظر من حضور چند مهاجم خوب و صاحب نام را در تیم باید به فال نیک گرفت زیرا ممکن است در طول فصل اتفاقات زیادی در تیم‌ها بیفتد و داشتن بازیکنان زیاد یک مزیت است. رقابت برای یک بازیکن در هر تیمی که بازی کند وجود دارد اما مسئله اصلی این است که هر بازیکنی که آماده‌تر باشد در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و من هم سعی می‌کنم با آمادگی لازم خودم را در ترکیب اصلی قرار دهم.

>>> باز هم رکورد گلزنی لیگ‌برتر را خواهی شکست؟

بیشتر از آنکه به کسب آقای گلی فکر کنم موفقیت تیم برای من اهمیت دارد. با این وجود تلاش خواهم کرد که با کسب آقای گلی در فصل آینده مسابقات لیگ برتر رکورد خودم را افزایش بدهم و آمار 30 گل زده را از خودم بر جای بگذارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد